חופשה בתאילנד – שבועיים של פינוק

אי אפשר לכתוב על המזרח הרחוק בלי לכתוב על חופשה בתאילנד.

תאילנד היא הרבה פעמים היעד הראשון שאנשים טסים אליו למזרח – מה שנקרא מזרח למתחילים או מזרח-לייט.

היא כבר מזמן לא אותנטית כמו פעם ויש בה מקומות שמרגישים הרבה יותר ישראל מבארץ. מצד שני, אם מחפשים, אפשר עדיין למצוא את המקומות האותנטיים ואפשר גם די בקלות להתחמק מהישראליאדיה, אם רוצים.

בתאילנד הייתי פעמיים, פעם אחת עם חברה ישר אחרי הצבא לטיול של חודש ובפעם השנייה עם מתן לשבועיים וחצי. זה היה הטיול הארוך הראשון שלנו ביחד. בפוסט הזה אתייחס למסלול שעשיתי עם מתן.

לפני הכל, נתחיל בשאלה שמטרידה רבים:

האם אפשר לטייל בתאילנד בספטמבר?

התשובה הגורפת היא בוודאי שכן. בטיול הראשון טיילתי בפברואר שנחשב לשיא העונה ובפעם השנייה הייתי באוגוסט-ספטמבר שנחשב מחוץ לעונה. חייבת להודות שלא הרגשתי הבדל, בשתי הפעמים היו לנו ימים גשומים. לרוב הגשם קצר מאוד ולכן לא מפריע לתוכניות. היתרון של טיול מחוץ לעונה הוא מחירים זולים יותר, אז קחו את זה בחשבון.

אגב גם בויאטנם ובקוסטה ריקה ופנמה טיילנו מחוץ לעונה ולא הרגשנו שזה הפריע לנו יותר מדי לטייל. ככה זה כשסטודנטים וספטמבר זה החודש היחיד שאפשר לנסוע בו לכמה שבועות.

כמו רוב האנשים, התחלנו גם אנחנו את הטיול בצפון. אחרי טיסה לבנגקוק המשכנו ישר עם טיסת פנים לצ'אנג מאי. לא רציתי לטייל הפעם בצ'אנג מאי, מיציתי אותה בטיול הראשון. מקדשים זה לא כל כך הקטע שלי ואת הטיול ג'יפים המפורסם של 3 ימים עשיתי בפעם הראשונה וגם אז לא התלהבתי ממנו. למעשה נסענו לצ'אנג מאי במטרה אחת בלבד והיא לקרב אותנו לעיירה פאי. שמעתי על פאי כל כך הרבה ולא יצא לי להיות בה בפעם הראשונה וידעתי שאני אעשה הכל (כולל מסלול שנחשב אולי למוזר או לא הגיוני) כדי להגיע אליה הפעם.

פאי תאילנד

פאי

חייבת להתחיל עם אזהרה, ההגעה לפאי היא לא תענוג. מדובר בנסיעה של כ-4 שעות בכבישים מאוד מפותלים שגורמים ללא מעט אנשים להקיא. למזלנו לא היינו חלק מהסטטיסטיקה ועדיין, הנסיעה עצמה לא זכורה לי לטובה. מצד שני אין ספק שזה היה שווה את זה 😊

כאמור פאי לא אכזבה אותי. עד היום היא נחשבת לאחד המקומות הקסומים שהיינו שמחים לחזור אליהם שוב. יש כאלה מקומות שפשוט יש בהם אווירה מיוחדת ששובה אותך. בפאי היינו 3 לילות, במלון מהמם שמצאנו ממש במקרה בשיטוטינו ברחבי העיירה (זה עוד היה בתקופה שלא הייתי מזמינה מקומות לינה מראש). המלון נקרא hotel des artists והוא בנוי כך שהמסדרונות שלו מזכירים מקדש נזירי, עם דלתות עץ גדולות ומרשימות. החדרים עצמם גדולים ומרווחים וכך גם המקלחת. כל האווירה של המלון מאוד תואמת את האווירה של העיירה ואין לי ספק שאם אני אחזור לפאי אני אחזור גם למלון הזה.

האטרקציות בפאי הן רבות ומגוונות החל משופינג ברחובות וכלה בטיולי טבע. אנחנו בחרנו בטיול של חצי יום עם מדריך פרטי ביערות הסמוכים לעיירה. אחר כך עשינו גם רכיבה על פילים. רק לאחרונה גיליתי על ההתעללות שהפילים בחוות האלה עוברים וממש הצטערתי שלקחתי בזה חלק…

טבע באזור פאי

ככה נראינו בסוף הטיול 🙂

רכיבה על פילים בצפון תאילנד

כיף להסתובב ברחובות של פאי במיוחד בערב כשקצת פחות חם. יש שם אינספור מסעדות, בתי קפה וחנויות. שמחתי לגלות שיש שם גם חנויות שמוכרות מזכרות שייחודיות לעיירה והן לא בדיוק הג'אנק הרגיל שמוצאים בשווקים של תאילנד. באחד הערבים נקלענו במקרה לערב הופעות חיות של להקות מקומיות, היה ממש מגניב וחווייתי.

פאי תאילנד

ביום האחרון הלכתי לשיעור יוגה אצל מורה מומלצת ובזמן הזה מתן שכר אופניים וטייל קצת בסביבה. בצהריים חזרנו לצ'אנג מאי לעוד לילה לפני הטיסה לאיים.

קו סמוי

בגלל שהטיול קצר יחסית החלטנו להתמקד בצד המזרחי של האיים (קוסמוי וקופנגן) ולוותר על הצד המערבי (פוקט, קופיפי, קרבי) בין השאר, העדפנו את הצד המזרחי כי הוא נחשב לפחות גשום בעונה הזו. הגענו בטיסה לקוסמוי ששדה התעופה שלה הוא אחד המגניבים שהייתי בהם עם אווירה קאריבית כזאת שמזכירה את הוואי.

זריחה בקוסמוי תאילנד

זריחה בקוסמוי

בקוסמוי ישנו בצ'אוונג. החוף הזה קצת שנוי במחלוקת ואני בהחלט מבינה למה. מצד אחד הוא הכי תוסס מבחינת מסעדות וחיי לילה אבל מצד שני הוא פשוט מתוייר מדי. החלק שהכי הפריע לי אישית היה בחופים שכל שניה מגיעים רוכלים שמנסים למכור לך משהו והורסים את השלווה. אם הייתי טסה היום כנראה שהייתי מוותרת על צ'אוונג ואולי אפילו על קוסמוי בכלל.

אחת החוויות שזכורות לי לטובה מקוסמוי זה Swensen’s . מדובר ברשת של גלידריות שמגישה מנות מאוד יפות וטעימות. גיליתי אותה בפעם הראשונה שהייתי בתאילנד ומאז כל פעם שאני במזרח אני מחפשת איפה יש סניפים שלה. המנה הקבועה שלנו זו מנת הפונדו הזוגי שמגיעה עם 9 סקופים קטנים של גלידה, פירות וכמובן שוקולד לטבילה. אז נכון, זו לא הגלידה הכי טעימה בעולם אבל היא לא רעה בכלל.

swensens

Swensen's

בקוסמוי ישנו במלון נחמד וזול במיוחד. מבחינת Value for money הוא ללא ספק הטוב ביותר שהיה לנו בטיול. החדרים גדולים, מרווחים ונקיים. הוא לא על הים אבל הוא במרחק דקה הליכה מהחוף והוא ממש על הרחוב הראשי כך שיש מסעדות ובתי קפה ממש קרוב. הבעיה היחידה איתו שיש מועדוני לילה שקרובים אליו ולפעמים המוזיקה שם נמשכת לאורך כל הלילה ועלולה להפריע לישון. באחד הלילות התעוררנו מזה ב-4 בבוקר ופשוט לא הצלחנו לחזור לישון. הלכנו לחוף לראות את הזריחה ולמרות שזה היה קצת מבאס, היה מגניב ממש להיות בחוף כשהוא ריק לחלוטין וליהנות מהזריחה. ביום למחרת כבר העבירו אותנו לחדר אחר ושם לא שמענו את המוזיקה.

קופנגן

אחרי כמה ימים בקוסמוי עברנו לשקט של קופנגן. אנחנו לא בקטע של מסיבות פולמון ולכן היינו באי בתקופה הרגועה שלו. ישנו בהדרין אבל לא בחוף המרכזי,  במלון sarikantang. המלון מקבל ביקורות טובות אבל אני לא עפתי עליו, במיוחד בקטע של תמורה לכסף, הוא פשוט יקר מדי עבור מה שמקבלים. מה שכן הסיבה היחידה ששווה לשקול אותו, או את המלון השכן הקוקו-האט הוא החוף המדהים שעליו הוא נמצא. החוף שקט ופרטי ומגיעים אליו רק משני המלונות האלה. חוץ מבטן גב שזה מה שעשינו רוב הזמן, לקחנו גם טיול שנורקלים באחד הימים, נחמד אם רוצים לגוון קצת.

חוף בקופנגן

אם הייתי נוסעת היום שוב, אני מניחה שלא הייתי ישנה בהדרין אלא בוחרת באחד החופים המבודדים יותר שבחלק הצפוני של קופנגן והייתי מוסיפה גם שהות בקוטאו שהוא אי קטנטן אבל יפיפה ומושלם לצלילות (גם שנורקלים וגם צלילות יותר רציניות). כאן תוכלו למצוא מלונות נוספים בקופנגן.

חופים בקופנגן

בנגקוק

בסוף הטיול השארנו לנו כמה ימים בבנגקוק לקניות בעיקר. ישנו במלון בוטיק מעולה  – On8 Sukhumvit Nana. החסרון היחיד שלו שהחדרים מאוד קטנים. מעבר לזה העיצוב שלו מקסים, ארוחת הבוקר מעולה והוא נמצא ממש סמוך לתחנת Nana של הרכבת העילית. כמו שאמרתי בבנגקוק עשינו בעיקר קניות, עברנו בין השווקים השונים וב-MBK המפורסם. השוק שהכי נהנינו ממנו היה שוק סוף השבוע Chatuchak, השוק הזה ענק וגם אם תרצו לא תוכלו לראות את כולו ביום אחד.

בנגקוק תאילנד

אין ספק שאני עוד אחזור לתאילנד אבל הפעם למקומות הפחות מתויירים והיותר שלווים ונידחים.

אם אתם מעדיפים יעד קצת יותר ייחודי בואו לקרוא על ירח הדבש שעשינו בויאטנם.

עוד מידע על בנגקוק תוכלו למצוא בבלוג של סהר ורועי.

רוצים לקבל עדכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת? השאירו כתובת אימייל והרשמו לניוזלטר

אולי יעניין אותך גם:

ברילוצ'ה

טיול לארגנטינה בשבועיים

נסענו במרץ 2016 לשבועיים זוג עלות כוללת כ-5,500 דולר* *עלות כוללת לזוג ללא ארוחות ובזבוזים. פירוט עלויות ניתן לראות בסוף הפוסט. טיול לארגנטינה בשבועיים אפשרי?

להמשך קריאה »

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

רוצה לקבל עידכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת?