חופשה חורפית בקרפטים – פסטורליה רומנית במיטבה

זו בכלל לא היתה מתוכננת להיות חופשה חורפית. טסנו לטיול ברומניה בסוף אוקטובר וציפינו למזג אוויר סתווי.

כמה ימים לפני הטיסה בדקנו את מזג האוויר וחשכו עינינו – ראינו שהטמפרטורות יהיו קרובות לאפס ומתוכנן לרדת שלג.

אחרי שסבלתי מהקור בחופשת החורף שלי בלונדון, החלטתי להצטייד הפעם בביגוד מתאים.

מצאתי את עצמי בדקטלון ביום הטיסה מעמיסה כל ביגוד טרמי אפשרי ונעליים פרוותיות.

בקיצור, למרות שחששתי מאוד מהקור, בזכות הביגוד הטרמי, היה לי נעים מאוד לאורך כל הטיול ואפילו הרגליים שלי נשארו חמות (בחורף הישראלי אני מסתובבת עם שני זוגות גרביים והרגליים שלי קרות באופן תמידי).

מוזמנים לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם של הבלוג תוכלו למצוא שם את ההיילייטס מהטיול ברומניה.

חופשת חורף ברומניה

נעים לי אפילו באפס מעלות

הטיול לרומניה היה מיוחד לא רק בגלל מזג האוויר המושלג אלא גם בגלל הרכב הנוסעות. זו הפעם הראשונה שאני טסה לחו"ל לטיול בלוגריות.

הוזמנו לטיול ע"י פרלה שטיינברג, שמנהלת עם בעלה סבסטיאן ועם בנם אדי את Bran & Breakfast. היא הזמינה אותנו לחוות את חבילות הנופש שלהם שכוללות אירוח בביתם בעיירה בראן (ע"ב לינה וארוחת בוקר), תכנון טיול בהתאמה אישית, הדרכה ונהג צמוד (כולל איסוף והחזרה לשדה התעופה).

הלינה היא בקומה העליונה של הבית, שאליה יש כניסה נפרדת. בקומה 3 חדרי שינה (מתאים ל-5 אנשים) וחדר מקלחת. העיצוב הוא כפרי רומני פשוט. את ארוחת הבוקר פרלה מכינה ומגישה בפינת האוכל שבביתם.

ניתן להתארח בדירה נוספת ששייכת להם בבראן: גדולה יותר, בעיצוב מודרני הכוללת גם מטבח.

מרחצאות ברומניה זה must

התחלנו את היום הראשון בנסיעה של כשעתיים לעבר מרחצאות Balvanyos השייכות למלון Balvanyos resort.

בדרך הספקנו להנות מנוף יחודי המשלב בין שתי עונות: הסתיו והחורף. העצים בצדי הדרך היו כתומים, וכך גם העלים שנשרו מהם, אך הם היו מכוסים בשכבה דקה של שלג שהפכה את האווירה לקסומה במיוחד.

כתום ולבן זה השחור החדש

בחרנו להתחיל את הבילוי במרחצאות עם מסאז', אחרי שהופתענו מהמחיר האטרקטיבי שלו ( 209 ליי, כ-190 ₪, לטיפול של 50 דקות הכולל גם כניסה למתקני הספא לשעתיים נוספות).

חדר הטיפולים היה ענק, והיה בו חלון גדול הצופה ליער שמחוץ למלון. המאסז' עצמו היה נהדר וכלל שימוש במגבות חמות שהיה נעים במיוחד.

מתקני הספא במלון ברמה גבוהה מאוד, וכוללים בריכה מחוממת, חדר מלח, ג'קוזי (שניים בדרגות חום שונות) ומתחם סאונות קטן שכולל סאונה אחת רטובה ושתיים יבשות בטמפרטורות שונות.

מרחצאות ברומניה

בזמן הביקור שלנו, שהיה באמצע שבוע בשעות אחה"צ, המקום היה די עמוס והיו בו הרבה ילדים. מתחם הסאונות הוא למבוגרים בלבד, ולכן היה שקט ורגוע יותר.

השוס מבחינתי היה מתחם הספא החיצוני שכלל בריכה מחוממת, ג'קוזי וסאונה נוספים באוויר הפתוח והקר.

זו הפעם הראשונה שהייתי בג'קוזי חיצוני בטמפרטורה כזאת (היו כ-0 מעלות בחוץ), וזו היתה חוויה מטורפת.

לצערי, הגענו לשם אחרי שהחשיך, אבל אני בטוחה שבשעות היום, כשרואים את הנוף, החוויה שווה עוד יותר.

באותו היום ביקרנו גם באגם סנטה אנה  sfanta ana שנמצא כ-20 דקות נסיעה ממלון הספא. מהחניה של האגם ניתן להגיע אליו בשאטל (בעונה) או ברגל בירידה של כ-25 דקות .

האגם לא גדול והוא מוקף בעצים. כאמור בזמן הביקור שלנו הם היו מושלגים והיוו תפאורה חגיגית. בקיץ ניתן לשוט באגם, אך הרחצה בו אסורה.

בדרך חזרה עצרנו במסעדה רומנית אותנטית שנקראת Paprika. אכלתי שם מנה מעולה של בשר בקר שנקראת גם היא פפריקה.

בראשוב, רשנוב ומה שביניהן

בבוקר היום השני נסענו למבצר רשנוב. בחרנו לא לראות אותו מבפנים, אך הלכנו לנקודת תצפית נחמדה על העיר. בסופו של דבר בעיקר צילמנו והצטלמנו על רקע השלכת המדהימה שהיתה שם.

חופשה ברומניה

מי שנוסע עם ילדים, ישמח לדעת שליד המבצר יש פארק דינוזאורים מומלץ. בפארק יש דגמי דינוזאורים בגודל טבעי, פארק אתגרי, קולנוע 9 מימדים, גן שעשועים ועוד.

מרשנוב המשכנו לעיירת הסקי פויאנה בראשוב. עונת הסקי טרם התחילה והעיירה לא היתה עמוסה.

עצרנו לאכול במסעדה רומנית מעולה שנקראת Coliba haiducilor.                   .

במסעדה יש כמה חללים בעיצובים שונים. ראינו שניים מהם – הראשון מעט אפלולי בעיצוב של בקתת ציידים, והשני בעיצוב רומני קלאסי עם עץ בהיר ומפות באדום-לבן.

אכלתי שם מרק צ'ורבה צמחוני נהדר ולחם ממכר שמכינים במקום ולא כדאי לפספס.

התחנה הבאה שלנו היתה בראשוב.

עשינו שם מסלול הליכה קצרצר (כ-20 דקות) ויפהפה, בדיוק כמו שאני אוהבת, שנקרא Pietrele Lui Solomon. זה מקום שמוכר בעיקר למקומיים, ולכן הוא עמוס בסופי שבוע כשמזג האוויר יפה. יש שם שולחנות פיקניק, נחל קטן ואווירה פסטורלית.

חופשה ברומניה

אחרי המסלול המשכנו לעיר העתיקה של בראשוב. למרות הקור, הרחובות היו עמוסים מאוד. הסתובבנו בין החנויות ובתי הקפה ובסוף הגענו למסעדת Sub tampa.

המסעדה ממוקמת ליד הטיילת, שמחוץ לחומת העיר העתיקה. זהו אזור שקט ופסטורלי יותר, וביום ניתן להנות מתצפית על העיר.

Sub Tampa היא מסעדת שף מודרנית בעיצוב מהמם. יחד עם זאת הסכמנו שהמנות בעיקר מצטלמות יפה, אך לא מיוחדות מבחינת הטעם. למרות היותה מסעדת שף, המחירים עדיין זולים כצפוי ברומניה.

בראשוב

סיימנו את היום בביקור קצר בקניון Coresi. מדובר בקניון ענק שבו תמצאו את כל המותגים שיש בארץ לצד מותגים נוספים כמו New Yorker, Oysho ועוד.

באופן מפתיע המחירים ברוב המקרים לא היו אטרקטיביים, גם לא ביחס לישראל.

על נסיעות, תצפיות ועיירות

היום השלישי תוכנן להיות יום קצר על מנת שנגיע בערב לחגיגות ההאלווין בבראן. כך יצא שביום הזה בילינו הרבה ברכב ומדי פעם עצרנו לתצפית.

יצאנו בבוקר מבראן אל עבר Fundata בכביש יפהפה שמצד אחד שלו ההרים של הפארק הלאומי פיאטרה קריולי ומצדו השני רכס הרי הבוצ'גי.

Fundata הוא כפר קטן שהצליח לבלבל אותנו ולגרום לנו לחשוב לרגע שאנחנו בכלל באוסטריה. בכפר יש הרבה מלונות ובתי הארחה וכולם בנויים באותו הסגנון – בתים לבנים עם גגות רעפים משופעים ומרפסות עץ.

מסלול טיול ברומניה

עלינו ל-Fundata resort על מנת להנות מנוף פנורמי על האזור. בדרך לריזורט ישנו פארק אתגרי לילדים שהיה סגור עקב מזג האוויר.

חזרנו לבראן להפסקת עשר מאוחרת בקונדיטוריית Panner. הקונדיטוריה נמצאת במבנה חדש ויפה והמנות נראות נהדר. במבחן הטעם רובן היו חביבות ולא יותר. הפייבוריט שלנו היה בר סניקרס שכמעט ופיספסנו כי הוא נמצא במקרר קטן שבקצה הדלפק.

מהקונדיטוריה נסענו למרכז העיירה בראן. אחרי שצילמנו את המבנה המרשים של טירת בראן המשכנו לשוק של העיירה. השוק תיירותי מאוד ועמוס ומתאים בעיקר לקניית מזכרות.

בקצה העיירה יש כניסה לפארק הלאומי בוצ'גי. ניצלנו את שעת האור האחרונה כדי להתרשם מהפארק ומתצפיות על בראן והסביבה. בחלק זה של הפארק הלאומי (מדובר בפארק ענק שניתן להגיע אליו גם מעיירות נוספות באזור) יש מסלולים לטיפוס הרים ומסלול סקי קטן המתאים בעיקר לילדים.

הפארק הלאומי בוצ'גי

את ארוחת הערב האחרונה שלנו ברומניה אכלנו במסעדה של מלון הבוטיק Conacul Torzburg ביחד עם המארחים שלנו. בהמלצתם לקחנו מנה של קרעי בשר עגל עם בצל מטוגן שהיתה מעולה. בנוסף הזמנו מנת פילה בקר שהיתה מאכזבת ואפילו לא היתה זולה במיוחד.

הקינוח היה גולת הכותרת של הערב, ומבחינתי גם גולת הכותרת הקולינרית של הטיול – פאפאנש שהיה פשוט מעולה.

פאפאנש זו סופגניה שבבצק שלה יש גבינה ועליה שמנת חמוצה וריבת פירות יער. טעמתי כאלו בטיול הקודם שלי ברומניה, אך זו היתה הטעימה ביותר.

פאפאנש

ה-פאפאנש

חגיגות האלווין בבראן

סיימנו את היום בטירת בראן שהתקשטה בתפאורה מיוחדת לכבוד ההאלווין. טירת בראן ידועה גם כטירה של דרקולה ויש בה מוזיאון שעוסק בתולדותיו.

ביום רגיל לא הייתי שוקלת לבקר בטירה, אך אווירת החג גרמה לביקור להיות יותר אטרקטיבי – חדרי הטירה קושטו בתפאורה ברוח ההאלווין עם קורי עכביש ועלי שלכת על הרצפה, שחקנים מחופשים ישבו מסביב לשולחנות ושתו "דם" מכוסות יין.

האלווין בבראן

הטירה היתה עמוסה מאוד באותו היום ואף חיכינו כ-40 דקות בתור כדי להכנס אליה, לפחות בזמן שהמתנו נהננו לראות את האנשים המחופשים סביבנו שרובם השקיעו מאוד בתחפושות.

בסופו של דבר הביקור בטירה זה משהו שלחלוטין הייתי מוותרת עליו. הוא לא היה מספיק מיוחד ולכן לא שווה את ההמתנה הארוכה בתור ואת עלות הכניסה הגבוהה יחסית (כ-60 ₪).

מחוץ לטירה הקימו אוהל גדול ובו התקיימה מסיבת האלווין מושקעת. אחרי התלבטויות רבות החלטנו לוותר על המסיבה, בעיקר בגלל העלות הגבוהה (כ-160 ₪ שכוללים גם את הביקור בטירה).

מבחינתנו החלק הכי כייפי היה לראות את האנשים המחופשים והאווירה ברחוב לגמרי עשתה את העבודה.

האלווין בבראן

הביקור בטירה והמסיבה הם ממש לא מאסט לדעתי ואפשר להסתפק בישיבה באחד מבתי הקפה שבמרכז העיירה.

בדרך לבוקרשט

ביום האחרון התחלנו בנסיעה לכיוון בוקרשט. העצירה הראשונה שלנו היתה בעיירה אזוגה Azuga ביקב Rhein שהוא היקב של בית המלוכה הרומני. ביקב מייצרים, כמעט ללא מכונות, כמה סוגים של יין מבעבע.

עשינו סיור קצר (הסיור התבצע ברומנית ואדי, המדריך, תרגם) בו הסבירו לנו על תהליך ההכנה של היינות, ולבסוף ישבנו במסעדה של המקום לטעום משלושה סוגי יין שונים שמיוצרים שם.

יקב בית המלוכה הרומני

אחרי כל היין היינו חייבות לאכול משהו.

עצרנו במסעדת דרכים מאוד פשוטה וטעימה שנקראת Casa Cornu.

המסעדה נמצאת צמוד לתחנת דלק, ויש בה מנות רומניות אותנטיות. קחו בחשבון שאין תפריט באנגלית והשירות די איטי, אבל איפה עוד תמצאו ארוחה שכוללת מרק, קבב ותוספת ב-7 ₪???

כשהתקרבנו לבוקרשט עשינו סטייה קטנה מהדרך, כדי לראות את אגם סנגוב Snagov. מדובר באגם גדול מאוד שלגדותיו יש כמה בתי יוקרה ששייכים לעיירה הסמוכה.

במקום יש גשרים שבעזרתם ניתן להגיע לתצפיות שונות על האגם. כמו כן נמצאים שם ארמון סנגוב ומנזר סנגוב שבו נמצא הקבר של דרקולה. המקום יפה ומטופח, אך לא עוצר נשימה ואין מה לעשות שם מעבר לכמה תמונות. אני ממליצה להגיע לשם רק אם אתם גם ככה בדרך ויש לכם זמן פנוי.

אגם סנגוב

אחרי הביקור באגם נותרה לנו שעה פנויה לשרוף לפני הטיסה וניצלנו אותה לשופינג, כמובן. האמת שלא בדיוק ניצלנו, כי כפי שכתבתי קודם המחירים ברומניה לא ממש אטרקטיביים.

בילינו בקניון Baneasa שקרוב לשדה התעופה של בוקרשט. הקניון ענק ויש בו מבחר גדול של חנויות, בתי קפה ומסעדות.

היינו שם ביום ראשון והיה עמוס להחריד. אם יש לכם ברירה אני ממליצה לבקר שם בכל יום אחר בשבוע.

שמחתי מאוד על ההזדמנות לשוב לרומניה ועוד יותר שמחתי שזה היה בעונה שכנראה לא הייתי חושבת לנסוע בה בעצמי. אין ספק שהתפאורה של השלג והשלכת גרמו לי להתאהב ברומניה עוד יותר.

אני רוצה להודות לפרלה, לסבסטיאן ולאדי – על ההזמנה, על האירוח, על ההדרכה הנהדרת ועל בחירת המסעדות המדויקת. ניתן ליצור איתם קשר ולהזמין את חבילות הנופש שלהם דרך עמוד הפייסבוק או בווטסאפ בטלפון 050-7591396.

אם אתם מעדיפים טיול עצמאי, תוכלו לקרוא את ההמלצות שלי למלונות בבוקרשט ובבראשוב.

מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה לגבי רומניה ובכלל – בתגובות או דרך טופס צור קשר.

תוכלו לקרוא את החוויות של הבלוגריות שנסעו איתי :

הטיול ברומניה של נעמה עוזרי מהבלוג של נעמה עוזרי.

הטיול ברומניה של סהר מ-Y.O.L.O blog

אהבתם את הפוסט? שמרו אותו בפינטרסט –

רוצים לקבל עדכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת? השאירו כתובת אימייל והרשמו לניוזלטר

אולי יעניין אותך גם:

חוף קומוס

כרתים שלא הכרתם

נסענו ביולי 2021 ל-3 ימים 4 חברות עלות כוללת כ-580 יורו לאדם* *העלות הכוללת ללא ארוחות ובזבוזים. פירוט עלויות ניתן לראות בסוף הפוסט אחרי שהייתי

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 4 תגובות

1. וואו, חוויה קסומה שעשתה לי חשק לבקר, למרות שקשה לי עם קור, מקסים!

1. איזה כיף לשמוע! גם אני סובלת מקור בד"כ וממש לא סבלתי ברומניה – הבגדים התרמיים והנעליים עשו את ההבדל.

2. ממש עשית לי חשק! עכשיו צריך לתזמן שלג ושלכת😀

1. אני ממש שמחה לשמוע! אין סיכוי לתזמן שלג ושלכת – היה לנו יותר מזל משכל 😄

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

רוצה לקבל עידכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת?