פנמה – טיול במרכז אמריקה חלק א'

אחחח פנמה וקוסטה ריקה…. לא יכולה להתחיל לחשוב עליהן מבלי להיאנח אנחת געגוע…

ההחלטה לנסוע דווקא לשם, הייתה בעקבות פייסבוק. מישהי שאני מכירה הייתה בטיול ארוך עם הבן זוג במרכז אמריקה, אני ראיתי את התמונות שהיא מעלה ופשוט החלטתי שזה היעד הבא.

טסנו לפנמה סיטי וגם חזרנו ממנה, כך שבעצם עשינו טיול מעגלי. המטרה הייתה להימנע ככל הניתן משהייה בסן חוזה, בירת קוסטה ריקה, לכן לא רציתי לטוס אליה/ממנה.

בדיעבד גיליתי שאין בעיה לנחות בסן חוזה מאחר ושדה התעופה הוא לא בעיר עצמה אלא בעיירה סמוכה.

[קצת על הפחד שלי מערים גדולות בדרום/מרכז אמריקה – יש קטע כזה שאיפה שלא נקרא על הערים האלה תמיד יהיו מיליוני אזהרות על אלימות, שודים, נהגי מוניות שצריך להיזהר מהם ועוד… אני נוטה לאכול סרטים מכל האזהרות האלה והדבר האחרון שמתחשק לי בטיול שלי זה לפחד אז אני מצמצמת מגע ככל הניתן עם הערים הללו. למקסיקו למשל לא רציתי לנסוע רק בגלל כל הסיפורים ששמעתי. בסוף נסעתי רק אחרי שהבנתי שאני לא חייבת לצאת מהשדה במקסיקו סיטי]

את הטיול עשינו כשהייתי סטודנטית, בין שנה שלישית לרביעית בלימודים כך שלא היה תקציב גדול מדי.

זה היה חצי טיול תרמילאים – נסענו באוטובוסים, ישנו לעיתים באכסניות ולעיתים במלונות ובגדול ניסינו לחסוך…

הגענו לפנמה סיטי הפוכים אחרי הרבה שעות טיסה ואחרי שהתאפסנו על עצמנו, נסענו לקנות כרטיסים לאוטובוס לילה לבוקס דל טורו (או בקיצור, בוקס).

לא תכננו להסתובב יותר מדי בפנמה סיטי (להלן נסיון להמנע מערים גדולות) ורצינו להתחיל לטייל.

העיר העתיקה פנמה סיטי פנמה סיטי

גלידריה מגניבה בעיר העתיקה בפנמה סיטי

בוקס דל טורו Bocas del Toro

הנסיעה לבוקס דל טורו היתה חוויתית: אוטובוס לילה מקפיא (מזל שידענו מראש והבאנו שמיכה) הוריד אותנו בשום מקום בערך ב-4 בבוקר. משם עברנו למזח כדי לתפוס סירה לאיים של בוקס ובתכלס הרגשנו קצת כמו פליטים…

הסתובבנו ברחובות השקטים כדי למצוא מקום לישון ולמזלנו מצאנו אחד שהסכים לקבל אותנו הרבה לפני השעה המקובלת של הצ'ק אין.

בוקס מורכבת מכמה איים, חלקם מתוירים יותר וחלקם שקטים. ניתן לעבור בין האיים בסירות. אנחנו לנו באי המרכזי וממנו שטנו לחלק מהאיים האחרים.

חופים בפנמה

אחד החופים בבוקס דל טורו

האטרקציה המרכזית שאנחנו עשינו באזור היא בטן גב 😃

באחד הימים נסענו לחוף קצת יותר מרוחק לראות כוכבי ים. זו היתה חוויה מדהימה כי יש המון כוכבים ממש בחלק הרדוד של המים ואפשר לראות אותם בקלות בלי לצלול. לצערנו נפלנו על יום מאוד גשום שקצת הרס לנו את החוויה.

כוכב ים

מבוקס עברנו את הגבול לקוסטה ריקה. אחרי שבועיים בקוסטה ריקה חזרנו לפנמה.

בוקטה Boquete

אל בוקטה הגענו אחרי שעברנו את הגבול מקוסטה ריקה.

הגענו לעיר שנקראת דוויד David וממנה לקחנו אוטובוס לבוקטה. זאת עיירה ששמה הולך לפניה בגלל האווירה הטובה שיש בה ומסלולי הטיול הרבים שיש מסביבה.

אנחנו אהבנו אותה גם בגלל שמצאנו מלון מקסים וזול יחסית שאמנם נמצא מחוץ לעיר אך זה מה שהפך אותו לשקט ורומנטי יותר. לא אמליץ על המלון כי הוא נסגר מאז שהיינו.

מסלולי הטיול שעשינו היו קצרים וכללו הרבה מפלים. הם היו נחמדים אבל לא משהו יוצא דופן שהייתי אומרת שאסור לפספס.

אטרקציה נוספת שיש בבוקטה זה סיור במטעי קפה. בתור חובבי קפה מושבעים, היה ברור לנו שלא נפספס סיור כזה.

בסיור קיבלנו הסברים על כל שלבי ייצור הקפה, החל מגידול הצמחים עצמם שהפרי שלהם הוא פול הקפה ועד לשלב הסופי של האריזה. היה מעניין ולמדתי לא מעט דברים שלא ידעתי על המשקה האהוב עלי.

סיור בחוות קפה בפנמה

אין כמו ריח של פולי קפה

אחת החוויות המשעשעות שהיו לנו בבוקטה הייתה באחד הימים, כשהלכנו ברגל בדרכנו לעיר. תפס אותנו מבול מטורף, עצרנו בתחנת אוטובוס להסתתר מהגשם אבל ראינו שהוא לא מפסיק.

החלטנו להמשיך ללכת ולקוות לטוב או לפחות לתפוס מונית אבל זה לא עבד לנו.

בלית ברירה החלטנו לדפוק על דלת של אחד הבתים שהיו בדרך ולבקש להזמין מונית. התפדחנו ממש אבל גם היינו ספוגים מים וממש רצינו לסיים את הסאגה הזאת.

פתחה לנו את הדלת אישה מקסימה, אמריקאית שעברה בפנסיה לגור בבוקטה.

למרות שממש התעקשנו, היא לא הסכימה להזמין לנו מונית. היא התעקשה הרבה יותר להסיע אותנו בעצמה לעיר ואנחנו התרגשנו מאוד מהמחווה 😊

מפל בבוקטה

מפלים באזור בוקטה

אל ואייה דה אנטון – El Valle de Anton

היעד הבא והאחרון לפני החזרה לארץ היה העיירה אל ואייה דה אנטון (או בקיצור, אל ואייה).

העיירה קצת פחות מתוירת משאר המקומות שהיינו בהם בטיול וזה מה שהופך אותה לכייפית בעיני. יתרון נוסף הוא שזו עיירה קטנה מאוד ולכל מקום אפשר ללכת ברגל.

באל ואייה היינו בגן חיות די מגניב עם הרבה חיות אקזוטיות, מלא סוגי צפרדעים, טוקנים ועוד כל מיני חיות שלא יוצא לנו לראות במחוזותינו.

תוכי בגן החיות

טעימה מגן החיות באל ואייה

באחד הימים עשינו מסלול טיול מהמם שנקרא האינדאיני הישן. זה מסלול של כ-2-3 שעות של הליכה (או עלייה בעצם) בטבע פראי וירוק.

בעיירה יש גם מעיינות חמים. אל ואני מדגישה, אל תלכו לשם! זאת היתה אחת החוויות הגרועות שהיו לנו. אולי משהו השתנה מאז שאנחנו היינו, אבל בשנת 2011 המקום היה מוזנח ומבאס.

טיול לפנמה

מסלול טיול באזור אל ואייה

באל ואייה ישנו במלון נחמד שנקרא Anton valley hotel ומה שהיה עוד יותר נחמד, היתה המסעדה שלו – Bruschetta.

בעיירה אין הרבה אופציות קולינריות ולפחות בזמנו זאת היתה האופציה המערבית היחידה. למזלנו היא היתה ממש טובה.

עד היום אנחנו מדברים על המרק שאכלנו שם. שנינו לא ממש אנשים של מרק אבל זה היה ללא ספק המרק הכי טעים שאכלנו בחיים. מרק עוף עם טוויסט של ליים שמסתבר שהוא אחת המנות הידועות של פנמה.

החסרון העיקרי של המסעדה הוא השירות. למנות לוקח המון זמן לצאת, ובאחת הפעמים חיכינו קרוב לשעה לאוכל. קחו את זה בחשבון ואל תגיעו רעבים.

תהלוכה מסורתית טיול בפנמה

נתקלנו במפתיע בתהלוכה מקומית מסורתית

הגענו לסוף הטיול, עשינו עצירה נוספת בפנמה סיטי לקצת שופינג והתארגנויות ומשם טיסה ארוכה הביתה ✈

הטיסה הזאת הסתיימה בהצעת נישואין שחיכתה לי על המיטה בבית (בביצועם של אחים של מתן ועם הוראות מדוייקות שלו).

יכול להיות שזאת הסיבה שהטיול הזה זכור לי כל כך לטובה, אז קחו את כל מה שכתבתי בערבון מוגבל 😉

אם תהיתם, אגלה לכם שאת ירח הדבש עשינו בויאטנם. היה כיף אבל ליבי תמיד יהיה שייך לאמריקה הלטינית…

רוצים לקבל עדכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת? השאירו כתובת אימייל והרשמו לניוזלטר

אולי יעניין אותך גם:

חוף הים ברודוס

קפיצה קטנה לרודוס

לפעמים כשיש אילוצים, גם אני נוסעת למקומות קצת יותר מתויירים ואף חוטאת במלון גדול ולא מאוד בוטיקי. זה מה שקרה בנסיעה שלנו לרודוס. לא היה

להמשך קריאה »

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

רוצה לקבל עידכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת?