קוסטה ריקה – טיול במרכז אמריקה חלק ב'

החלק השני של הטיול שלנו במרכז אמריקה, הוא בעצם החלק האמצעי. את ההתחלה והסוף תוכלו לקרוא כאן בחלק על פנמה. הטיול לקוסטה ריקה היה טיול מעגלי. הוא התחיל ונגמר בעיירה המקסימה קוויטה.

קוויטה Cahuita

מבוקס דל טורו שבפנמה עברנו את הגבול לקוסטה ריקה ונסענו לעיירה קוויטה. פה מתחיל סיפור האהבה שלנו עם קוסטה ריקה.

קוויטה זו עיירה קטנטנה, יש בה רחוב ראשי אחד וקטן עם מסעדות וקצת חנויות תיירותיות ויש בה פארק לאומי מהמם.

בפארק הולכים בשבילים בתוך יער ורואים המון סוגים של חיות, החל מעכבישים, דרך קופים ועד לדביבונים שלא יתביישו לחטט לכם בתיקים.

מדי פעם יוצאים מהיער ישר לחוף ים מדהים. המסלול בפארק די ארוך, אנחנו בחרנו לעשות חלק קטן ממנו ופשוט עצרנו באחד החופים להשתזף.

בקוויטה ישנו ב-La Casa de las Flores. מלון פשוט אבל נחמד ונקי עם בעלים מקסימים.

המלון ממוקם במיקום מעולה, שתי דקות הליכה מתחנת האוטובוסים ושתי דקות הליכה מהרחוב הראשי של העיירה ומהכניסה לפארק.

על החוף בקוויטה

מקוויטה עברנו לצד השני של המדינה.

שני אוטובוסים ועצירה של כמה שעות בסן חוזה (ספוילר: שרדנו את זה כדי לספר 😉) וכל זה כדי להגיע לחאקו Jaco.

חאקו היא עיירת גולשים נחמדה אבל לא הצלחנו למצוא מקום נורמלי לישון בה. להוטים לברוח, מצאנו סוכנות נסיעות ומיד הזמנו נסיעה ליום למחרת לסנטה תרזה.

סנטה תרזה Santa Teresa

אחחח סנטה תרזה…

ללא ספק המקום האהוב עלינו בטיול וזה שגרם לנו לחשוב על לגור בקוסטה ריקה.

גם פה יש רחוב ראשי אחד, אבל הפעם הוא די ארוך עם הרבה מסעדות, בתי קפה חמודים וחנויות גלישה.

החוף מהמם ולא עמוס (לפחות זה מה שהיה באוגוסט), האווירה כייפית של חופש טהור ובשילוב עם המלון המעולה שהיינו בו – זה פשוט היה היעד המושלם.

טיול לקוסטה ריקה טיול לקוסטה ריקה

החוף בסנטה תרזה

קצת על המלון – הוא נקרא canaima chill house וזה המלון הכי יקר שהיה לנו בטיול (ועדיין נחשב לזול במונחים שלנו היום –  80$ ללילה).

יש לו עיצוב מיוחד שמאוד מתחבר לסגנון המקומי. לכל חדר יש מרפסת עם מיטה תלויה מהתקרה, המקלחת היא עם חלון ענק לצמחייה כך שזה מרגיש כמו להתקלח בתוך הג'ונגל ויש מטבחון שהיה לנו מאוד נחמד לבשל בו.

דבר נוסף שגרם לנו להתחבר למקום, היה ספר האורחים שחיכה לנו בחדר. הוא מספר על החזון להקמת המלון, של בחור ספרדי. מסתבר שגם הוא התאהב במקום והחליט שהוא עוזב את החיים בספרד ובונה מלון בקוסטה ריקה.

סנטה תרזה סנטה תרזה סנטה תרזה

canaima chill house – התמונות מעמוד הפייסבוק של המלון

לפני שאתם רצים להזמין אותו ותאמינו לי אתם רוצים להזמין אותו, אני חייבת להזהיר מפני 3 דברים שאתם חייבים לדעת מראש, כי אם לא תהיו מוכנים אליהם, אתם עלולים להתבאס:

הדבר הראשון הוא שעל מנת להגיע למלון צריך לעלות עלייה חדה של כ-400 מטר. בהנחה שלא שכרתם באגי או רכב זה לא להיט לעלות את זה כל יום אבל לדעתי שווה את זה.

הדבר השני הוא שאין דלת בשירותים. זה קצת מוזר אבל איכשהו מסתדר עם העיצוב של המקום, יש שם רק וילון חרוזים כזה שמפריד בין השירותים לחדר המרכזי.

הדבר האחרון, אם אתם סובלים מאוד מחום תחשבו פעמיים כי אין מזגן. יש רק מאוורר תקרה שלי הוא הספיק אבל אם מזגן זה מאסט אצלכם אולי עדיף לחפש מקום אחר.

מונטה ורדה Monteverde

אחרי 4 ימים מושלמים בסנטה תרזה, לא הייתה ברירה והמשכנו בטיול.

היעד הבא היה מונטה ורדה – עיירה מוקפת בטבע בצפון המדינה.

מונטה ורדה ידועה באומגות המטורפות שיש בסביבתה, אנחנו פחות בקטע של אקסטרים ולכן ויתרנו. הלכנו על האטרקציה הרגועה יותר של טיול ביער העננים – Monteverde Cloud Forest.

ביער יש כמה מסלולי טיול כך שניתן לבחור לפי האורך שמתאים לכם. אנחנו בחרנו במסלול של כ-3 שעות והוא היה חביב למדי.

המסלול כלל הליכה במעבה היער עם הרבה צמחים מיוחדים מסביב ופרפרים צבעוניים. המסלולים הארוכים יותר אמורים להיות יפים יותר – אז אם אתם פחות עצלנים מאיתנו – לכו על זה 🙂

יער העננים במונטה ורדה

לה פורטונה La Fortuna

ממונטה ורדה המשכנו ללה פורטונה שנמצאת במרחק של כ-4 שעות נסיעה.

עשינו את הנסיעה בואן עם תיירים נוספים. חלק ממקטע הדרך כולל גם שייט באגם.

בלה פורטונה יש שתי אטרקציות מרכזיות – הר הגעש ארנל Arenal ומעיינות חמים.

עשינו סיור מודרך מסביב להר הגעש אבל ללא ספק האטרקציה המרכזית היא המעיינות החמים. לא מדובר בסתם מעיינות חמים אלא ממש בפארק מים שיש בו מגוון גדול של בריכות חמות בטמפרטורות שונות וגם מגלשות מים בדרגות אקסטרים שונות.

אנחנו הלכנו על האופציה הזולה יותר שהיא מתחם בשם באלדי Baldi והוא היה אדיר.

השמועה אומרת שאם בא לכם להתפנק אז עדיף ללכת לטבקון Tabacon שהוא האופציה היקרה יותר ואם כבר להתפנק אז מומלץ גם לישון במלון הצמוד – Tabacón Thermal Resort & Spa.

צפרדע שראינו במהלך הסיור

בשלב הזה התחלנו לחזור לכיוון פנמה. נסענו דרך סן חוזה (כי אין ברירה) ועצרנו ללילה בקוויטה שכל כך אהבנו והיא גם ככה בדרך. על המשך הטיול תוכלו לקרוא בפוסט על פנמה.

אי אפשר לסיים פוסט על קוסטה ריקה בלי תמונה של עצלן, זאת פחות או יותר החיה הלאומית שלהם 🙂

המלצות נוספות לקוסטה ריקה תוכלו לקרוא בבלוג "מסוף כרמלית".

דבְּרִי במִספָּרִים, גברת:

טיסות

טיסת KLM הלוך חזור לפנמה דרך אמסטרדם (מומלץ מאוד).

עברנו קרקעית לקוסטה ריקה. עלות 1250$ לאדם.

לינה

קוויטה, מלון פשוט ונעים, קרוב להכל – La Casa de las Floresכ-50$ ללילה לזוג.

סנטה תרזה, מלון מושלם (מומלץ לקרוא את הפירוט בגוף הפוסט) – Canaima chill house. כ-80$ ללילה לזוג.

מונטה ורדה, הוסטל עם אווירה טובה וחדרים נקיים אבל עיצוב מיושן – Cabinas Vista Al Golfo. כ-40$ ללילה לזוג לחדר דלוקס עם מקלחת פרטית.

תחבורה

לא שכרנו רכב. התניידנו בעיקר באוטובוסים או בשאטלים.

התדירות של האוטובוסים בין הערים נמוכה ולכן חשוב לבדוק מראש את הזמנים שלהם כשמתכננים את הטיול.

רוצים לקבל עדכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת? השאירו כתובת אימייל והרשמו לניוזלטר

אולי יעניין אותך גם:

חוף הים ברודוס

קפיצה קטנה לרודוס

לפעמים כשיש אילוצים, גם אני נוסעת למקומות קצת יותר מתויירים ואף חוטאת במלון גדול ולא מאוד בוטיקי. זה מה שקרה בנסיעה שלנו לרודוס. לא היה

להמשך קריאה »

לפוסט הזה יש 12 תגובות

1. אין על קוסטה ריקה! עושה חשק לחזור

1. באמת שאין עליה! גם אני מתה לחזור…

2. מאוד מפתה קוסטה ריקה. גם המלון האהוב עלייך בסנטה תרזה לא מפחיד אותי. מקווה להגיע פעם.

1. שמחתי לשמוע שהוא לא מפחיד אותך – אם ככה את חייבת(!) להגיע אליו. בלי קשר אני בטוחה שתגיעי מתישהו לקוסטה ריקה, היא שווה את המאמץ 🙂

3. יערה – זה נראה כמו יעד נהדר.
    תמונות יפות יש לך מהיעד הזה. בהחלט מקווה להגיע פעם גם לקוסטהריקה. המלךון מקסים – מדריגות אף פעם לא הרתיעו אותי 🙂

1. תודה רבה! זה באמת יעד נהדר והמלון מושלם!

4. טיסת KLM הלוך חזור לפנמה דרך אמסטרדם (מומלץ מאוד). – מדוע מומלץ ? דרך אמסטרדם ולא לדוגמא דרך מדריד ?

1. היי קובי,
      זה מומלץ כי היתה לי חוויית טיסה טובה מאוד בחברה הזו וגם השדה באמסטרדם מאוד כייפי ונוח. במקרה של קונקשן ארוך גם נוח לצאת מהשדה לעיר כי יש רכבת שמגיעה למרכז תוך חצי שעה. גם טיסה דרך מדריד זה בסדר (עשיתי את זה כשטסתי למקסיקו ולדרום אמריקה). אבל אם אין הבדל משמעותי במחיר אני ממליצה על KLM הרבה יותר.

5. הי. מאוד אהבנו את הבלוג המגניב הזה. תודה!

רציתי לעדכן שאנחנו כרגע במלון canaima chill house בסנטה תרזה והם כבר הספיקו להתקין מזגנים בחדרים לדלתות לשירותים 🙂 באמת מאוד מומלץ!!

1. היי רז,
      איזה כיף לשמוע! תודה רבה שחזרתם לעדכן אני ממש מעריכה את זה ❤ תמשיכו להנות מקוסטה ריקה המדהימה

6. תודה!+ טסים בקרוב ואת כותבת נפלא!

1. איזה כיף לשמוע! תהנו המון 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

רוצה לקבל עידכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת?