אגם גארדה – 10 ימים בצפון איטליה – חלק א'

*עלות כוללת לזוג, ללא ארוחות ובזבוזים. פירוט עלויות ניתן לראות בסוף הפוסט.

צפון איטליה הוא ללא ספק היעד האידיאלי לחופשה: הנופים עוצרי נשימה, האוכל מצוין ובמקרה שלנו גם מקומות הלינה היו מושלמים.

את הטיול עשינו בסוף מאי-תחילת יוני והתמקדנו באזור אגם גארדה והדולומיטים.

מזג האוויר היה טוב רוב הזמן, היה קצת גשום, בעיקר בדולומיטים.

אזור גארדה היה מתוייר למדי בתקופה הזו והיה שם חם.

בדולומיטים לעומת זאת, התקופה הזו נחשבת מחוץ לעונה (off-season). אין את התיירים של הקיץ וגם אין תיירות סקי של חורף. אפילו נתקלנו במסעדות שסגורות במהלך חודש שלם בתקופה הזו.

לנוחותכם, בסוף הפוסט תמצאו את מפת האזור עם כל ההמלצות שלי מהטיול.

השכרת רכב ונהיגה בצפון איטליה

אמנם ניתן לטייל בצפון איטליה בתחבורה ציבורית, אך זה פחות מומלץ. ישנם הרבה מקומות שניתן להגיע אליהם ברכב בלבד.

זה נכון שאיטליה ידועה לשימצה בקנסות על עברות תנועה, אבל לא הייתי מוותרת על השכרת רכב בגלל זה. ריכזתי את ההמלצות שלי – איך להמנע מקנסות באיטליה בפוסט הזה.

אנחנו הזמנו רכב מראש דרך אתר Rentalcars. בחרנו בחברת באדג'ט שנתנה את ההצעה הכי אטרקטיבית. כאן תוכלו לקרוא את המדריך שכתבתי עם כל מה שצריך לדעת כשמזמינים רכב באתר רנטלקארס.

סירמיונה ודרום אגם גארדה

טסנו עם איזיג'ט ונחתנו במילאנו. לאחר הנחיתה יצאנו לכיוון העיר סירמיונה Sirmione.

בסירמיונה ישנו שני לילות במקום נהדר שנקרא Residence Bianca. זה מלון דירות קטן ומשפחתי בשכונת מגורים בתוך העיר.

בדירה שלנו היו חדר שינה, סלון ומטבחון ויש בריכה קטנה בחצר.

חשוב לדעת שהקבלה מאוישת בשעות ספציפיות בלבד. אם מגיעים בשעות אחרות צריך לתאם את זה מולם.

אנחנו הגענו ב-19 בערב וגילינו שער סגור. למזלנו נעזרנו בשכנים נחמדים אך לא דוברי אנגלית שעזרו לנו ליצור קשר עם הבעלים.

מלונות מומלצים נוספים באזור סירמיונה

מקום ארוח קטן ויפיפה במחיר מעולה בסירמיונה. כ-10 דקות נסיעה ממרכז העיר. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן

מלון 4 כוכבים הממוקם בעיר העתיקה של סירמיונה על גדת אגם גארדה. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

מלון בוטיק בעיצוב מודרני. ממוקם בברדולינו מרחק 20 דקות נסיעה לגארדלנד וכחצי שעה לסירמיונה. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

מלון משפחתי קטן ונעים. ממוקם בפסקיארה דל גארדה כ-10 דקות נסיעה לגארדלנד ולסירמיונה. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

מלון ספא 4 כוכבים. ממוקם בפסקיארה דל גארדה כ-10 דקות נסיעה לגארדלנד ולסירמיונה. לפרטים מנוספים והזמנה לחצו כאן.

מלון ספא 4 כוכבים למבוגרים בלבד. במיקום מעולה במרכז סירמיונה. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן

המלונות הנ"ל נבחרו בקפידה – בחרתי אך ורק מלונות שהייתי מזמינה עבורי.

מלונות נוספים בסירמיונה תוכלו למצוא בלחיצה כאן.

תמונות המלונות לקוחות מהאתר Booking.com

ארוחת הבוקר הראשונה שלנו על שפת האגם בסירמיונה

בערב יצאנו לעיר, אכלנו במסעדה טובה שנקראת Ristorante Pizzeria La Dolce Vita. המסעדה עם עיצוב מאוד עממי אבל האוכל היה נהדר.

משם המשכנו לעיר העתיקה. אישית, לא התחברתי לעיר העתיקה, היא מתוירת מדי לטעמי. בנוסף היא מאוד מפורסמת בגלידריות שלה אבל אני התאכזבתי מהגלידה שאכלנו שם.

יש לציין שבתור מי שעבדה שנים בגלידריה איטלקית מעולה בארץ, הסטנדרטים שלי קצת גבוהים מהרגיל.

התנחמתי בזה שלפחות היא הצטלמה טוב 😉

גלידה באיטליה

היום הראשון של הטיול הוקדש לצד המזרחי של אגם גארדה.

פתחנו את הבוקר בבית קפה שהמליצה עליו בעלת המלון. הוא ממוקם בסירמיונה, על שפת האגם ויש לו נוף מקסים – Pasticceria La Fenice. הקינוחים  נראים נפלא אבל לא נפלנו מהטעם.

משם המשכנו לעיירה דסנצנו Desenzano del garda, זה היה ביום שלישי וזה יום של שוק בעיירה הזאת.

השוק לא  מרגש במיוחד, יש בו הכל מהכל – בגדים (מכוערים), אוכל – בעיקר דוכני פירות וירקות וכל מיני דוכנים נוספים של דברים מיותרים.

העיירה עצמה מקסימה וכיף להסתובב בסמטאות שלה וכמובן לאכול גלידה.

שפת האגם בדסנצנו דל גארדה

היעד הבא היה העיירה לזיצ'ה (Lazise), זאת עיירה חמודה שעיקר העניין שבה הוא באזור העיר העתיקה.

בעיירה יש סמטאות עם הרבה מסעדות, חנויות תיירים שמוכרות פסטות בצורות וצבעים מהממים וכמובן גלידריות.

אכלנו באחת הפיצריות שמצאנו בדרך וקינחנו בגלידה (כן, כן, גלידה שנייה באותו היום… רק באיטליה מותר 😊)

לאחר מכן המשכנו צפונה למונטה באלדו, כדי לעלות על הרכבל ולתצפת על האגם.

בדיעבד אולי היה עדיף להגיע לשם בצהריים, כי הגענו לקראת השקיעה והראות היתה די גרועה. יחד עם זאת זו היתה חוויה נחמדה.

מונטה באלדו

על פסגת מונטה באלדו

נסיעה של כשעה הביאה אותנו חזרה למלון למנוחה קצרה.

בערב יצאנו לאכול בסושיה שקראנו עליה המלצות טובות.

הסושיה ממוקמת בדסנצנו (כן, העיירה מהבוקר) ונקראת 133 Sushi club.

העיצוב שלה מודרני ומגניב עם צבעים עזים, בעיקר ורוד, ויש בה המון צנצנות מלאות בסוכריות מסוגים שונים.

הסושי עצמו היה טוב וכלל שילובים מיוחדים כמו סושי עם בזיליקום – יאמי!

לא ויתרנו על קינוח שלא איכזב. קינוח מאוד שוקולדי והרבה יותר איטלקי מיפני וטוב שכך 😊

ליד הסושיה ראינו שיש קניון וכבר סימנתי לי אותו כיעד ליום הבא.

דסנצאנו דל גארדה

אטרקציות נוספות בדרום אגם גארדה

בין אם אתם נוסעים עם ילדים או שאתם ילדים בנפשכם, בדרום גארדה יש כמה אטרקציות מפורסמות ומומלצות.

גארדלנד – Gardaland

פארק שעשועים ענק ומושקע הנחשב לאחד מפארקי השעשועים הטובים בעולם. בפארק תמצאו רכבות הרים מטורפות לצד מתקנים רגועים יותר לקטנטנים.

בנוסף למתקנים יש במקום אקווריום ענק וניתן לקנות כרטיס משולב לפארק ולאקווריום או כרטיס לפארק השעשועים בלבד.

לחצו כאן לרכישת הכרטיס המשולב החוסך את התור בכניסה לפארק.

לחצו כאן לרכישת כרטיס לפארק השעשועים בלבד שחוסך את התור בכניסה לפארק.

לקראת הכריסמס (ועד כשבוע אחריו) נוספים לפארק עצי אשוח מקושטים, אורות, רחבה להחלקה על הקרח, כפר סנטה קלאוס ומופעים מיוחדים. הכניסה לפארק בתקופה הזו היא מוזלת וניתן לקנות כרטיסים בקישור הזה.

פארק מים ופארק סרטים Caneva world

סמוך לגארדלנד נמצא מתחם Caneva world ובו פארק מים ופארק שעשועים נושאי בנושא סרטים.

ניתן לקנות כרטיס משולב לשני הפארקים או לקנות כרטיס לאחד מהם בלבד.

פארק המים פתוח מאמצע מאי עד אמצע ספטמבר (ייתכנו שינויים בעקבות מזג האוויר, כדאי להתעדכן באתר)

פארק הסרטים פתוח מאצע אפריל עד סוף אוקטובר כאשר בחודשים אפריל, מאי, ספטמבר ואוקטובר ישנם ימים שהפארק אינו פעיל. מומלץ להתעדכן באתר)

לחצו כאן לקניית הכרטיס המשולב.

לחצו כאן לרכישת כרטיס לפארק המים בלבד שחוסך את ההמתנה בתור בכניסה לפארק.

לחצו כאן לרכישת כרטיס לפארק הסרטים בלבד שחוסך את ההמתנה בתור בכניסה לפארק.

מערב אגם גארדה

היום השני לטיול הוקדש לצד המערבי של אגם גארדה.

התחלנו אותו בסיבוב קניות די מוצלח בקניון שבדסנצנו ואחרי זה יצאנו לכיוון העיירה סאלו Salo.

זוהי עיירה איטלקית מקסימה שיש לה טיילת ארוכה לאורך האגם עם מסעדות, בתי קפה וחנויות.

המשכנו שם את מסע הקניות מהבוקר ועצרנו לצהריים באחד מבתי הקפה שבטיילת.

מסאלו המשכנו לעיירה האהובה עליי בטיול – לימונה Limone sul garda.

העיירה מוקדשת כולה ללימונים ולמשקה הלימונצ'לו (כפי שנרמז מהשם שלה).

העיירה מתויירת מאוד וזה לרוב מסוג הדברים שמבאסים אותי אבל את לימונה אהבתי מאוד, בעיקר בגלל שהיא מלאה בדיטלייז של לימונים בכל פינה.

העיירה מוצפת בחנויות לתיירים שמוכרות כל דבר שקשור ללימונים: סבונים בריח לימון, מוצרי טקסטיל עם הדפס לימון וכמובן המון סוגים של לימונצ'לו.

אם בא לכם לישון בלימונה אלה שני מלונות מומלצים בעיירה:

Garni Gianmartin – מלון 3 כוכבים קטן ונעים במיקום מצויין במרכז העיירה. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

Oliveto B&B – מקום אירוח קטן ונעים. מרוחק מעט ממרכז העיירה אך זוכה בשקט ובנוף מדהים של אגם גארדה. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן

מספרי הבתים בלימונה

ריבה דל גארדה וצפון אגם גארדה

בשעות אחר הצהריים הגענו לריבה דל גארדה Riva del Garda, שם ישנו בשני הלילות הבאים.

המלון ששהינו בו נקרא Riva lake lodge והוא היה מעולה. חדר קטן אבל נעים ומודרני עם מרפסת קטנה.

המלון ממוקם במרחק הליכה של כ-10 דקות מהרחוב הראשי של העיירה.

מלונות מומלצים נוספים באזור ריבה דל גארדה

מלון ספא 5 כוכבים במרכז בריבה דל גארדה. לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנה.

מלון 4 כוכבים בעיצוב מודרני וחדרים מרווחים. קרוב למרכז ריבה דל גארדה. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

מלון בעיצוב מודרני במרכז ריבה דל גארדה ובמחיר מצוין. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

מלון 3 כוכבים בעיצוב מודרני ובמחיר מעולה. ממוקם בעיירה טורבולה כ-10 דקות נסיעה מריבה דל גארדה. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

מלון 3 כוכבים בעיצוב מודרני. נמצא בעיירה ארקו כ-10 דקות נסיעה מריבה דל גארדה. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

מלון דירות בעיצוב פשוט ומודרני. נמצא בריבה דל גארדה כ-5 דקות נסיעה למרכז. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

המלונות הנ"ל נבחרו בקפידה – בחרתי אך ורק מלונות שהייתי מזמינה עבורי.

מלונות נוספים בריבה דל גארדה תוכלו לחפש בלחיצה כאן.

תמונות המלונות לקוחות מהאתר Booking.com

בערב נסענו למסעדה שנמצאת קצת מחוץ לעיר ונקראת Agritur Madonna delle vittorie. זאת מסעדה איטלקית יוקרתית שמתמחה בבשר.

האוכל היה מעולה ולקינוח היינו חייבים לקחת טירמיסו כדי לשפר את הרושם שהשאיר הטירמיסו מלימונה. כן, כן, 2 טירמיסו ביום, גם זה רק באיטליה. באמת שהפעם היה לנו תירוץ טוב (ואפילו לא אכלנו גלידה באותו היום…)

היום השלישי לטיול היה מוקדש לאגמים שבאזור הצפוני של גארדה – אגם לדרו Lago di Ledro ואגם טנו Lago di Tenno.

לפני שיצאנו לדרך הייתי חייבת עוד קצת שופינג. יש קניון על הרחוב הראשי, ממש קרוב למלון שלנו כך שהיה קשה להתחמק ממנו.

בקניון יש סופר אז הצטיידנו בפירות לדרך בדגש על פטל טרי, יאמי…

משם נסענו לאגם לדרו.

בקצרה, בהחלט אגם שאפשר לוותר עליו, הרבה פחות מרשים משאר האגמים שראינו.

בכל מקרה אם נוסעים אליו רצוי שהוא יהיה האגם הראשון כי משם זה רק ישתפר.

היתרון באגם שהוא גדול יחסית ולא מאוד מתוייר אז אפשר בכיף לתפוס פינה שקטה ולהשתזף בה.

במקרה שלנו זה פחות עבד כי בערך רבע שעה אחרי שמצאנו לנו פינה שקטה הגיעו למקום כיתות א' של בית ספר מקומי להפסקת עשר ועשו לנו מלא רעש…

צפון איטליהאגם לדרו

שלווה על שפת אגם לדרו

נסיעה של כשעה הביאה אותנו לאגם טנו.

למען האמת האגם הזה הוא אחת הסיבות שבכלל נסענו לאיטליה.

לפני כמה שנים נתקלתי בתמונות שלו והבנתי שאני חייבת לסוע לשם.

האגם בצבע טורקיז מהמם, קטן ויש שביל שמקיף אותו.

בגלל שהיינו יחסית מחוץ לעונה לא היה עמוס מדי בתיירים אך עדיין היה קשה למצוא פינה שקטה ומבודדת להשתזף בה.

אני בטוחה שבשיא הקיץ המקום מפוצץ ולכן ממליצה להגיע אליו מוקדם בבוקר כדי להנות משקט יחסי.

חשוב לדעת שבכניסה לאגם יש דוכן עם אנשים שמנסים לשכנע אתכם לתרום לאנשים שנגמלים מסמים. הם קצת מעיקים וגורמים לך להרגיש רע אם לא תורת להם. כדאי לדעת מראש ולהיות מוכנים לזה ולא לתת להם להרוס את החוייה.

ארוחת צהריים אכלנו בפיצרייה שמשקיפה על האגם. האוכל לא היה מלהיב ולא זול כיאה למקום תיירותי שכזה.

אני ממליצה להצטייד באוכל מהסופר ולעשות פיקניק על שפת האגם.

אגם טנו

את שעות הערב ניצלנו כדי להסתובב בריבה דל גארדה עצמה.

התחלנו עם טיול בפארק שעל שפת האגם. יש שם טיילת מאוד נחמדה עם מדשאות וברווזים שמסתובבים חופשי.

משם הלכנו לאכול ארוחת ערב במסעדה הודית נהדרת שנקראת Taste of india. היא נמצאת בתוך קניון וזה קצת הורס את החוויה אבל האוכל מעולה ובהחלט שווה את זה.

בסוף הערב המשכנו לקינוח בעיר העתיקה שכרגיל מלאה בבתי קפה ומסעדות.

היום הרביעי התחיל בארוחת בוקר מאוד לא שגרתית בגלידריה לא רעה שהיתה די קרובה למלון.

הגלידריה נקראת Gelateria Flora ובחרתי בארוחת בוקר שמורכבת משני עלי קרמשניט עם 2 כדורי גלידה בניהם והר של קצפת מעל. מתן בחר באופציה יותר סולידית של סנדביץ' וגרם לי להרגיש מושחתת במיוחד 😊.

אגם גארדה

ארוחת בוקר לגיטימית סה"כ…

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לדרך לכיוון אגם טובל. בדרך עצרנו באגם מולבנו Lago di Molveno.

לא מדובר באגם מרגש במיוחד הוא אפילו היה קצת אפרורי ביחס לטורקיז שציפינו לראות.

לשמחתנו ראינו במפה שיש אגם קטנטן שנמצא במרחק הליכה. בגלל שלא התלהבנו ממולבנו החלטנו לנצל את הזמן ולחפש את האגם הקטן.

כך יצא שעשינו מסלול הליכה של כשעה ובסופו הגענו לאגם שנקרא נמביה Lago di nembia.

האגם אמנם קטן מאוד אבל הוא טורקיזי בדיוק כמו שרצינו. יש מסביבו מדשאות שכיף לרבוץ בהן והכל מאוד שקט מסביב.

אחרי שעה של רביצה חזרנו באותה הדרך לאוטו ונסענו לכיוון המלון הבא שנמצא על שפת אגם טובל.

אגם נמביה

המשך הטיול כלל אגמים יפים עוד יותר ומלונות מפנקים ומומלצים במיוחד. תוכלו לקרוא על חלק ב' של הטיול בלחיצה כאן.

דבְּרִי במִספָּרִים, גברת:

טיסות

טיסה ישירה של איזיג'ט למילאנו. כיוון אחד(!) – 338€ לזוג (כולל טרולי לכל אחד ומזוודה אחת גדולה) בסוף הטיול המשכנו ללונדון ולכן אין עלות חזור לארץ.

לינה

סירמיונה, דרום אגם גארדה – Residence Bianca מלון דירות עם בריכה. כ-600 ש"ח ללילה לזוג.

ריבה דל גארדה, צפון אגם גארדה – Riva lake lodge – מלון דירות עם בריכה. כ-600 ש"ח ללילה לזוג.

אגם טובל – Chalet Tovel – מלון בוטיק על גדת על אגם טובל. כ-500 ש"ח ללילה לזוג (כולל א. בוקר).

Tesero, דרום מערב הדולומיטים – דירה בחווה. כ-600 ש"ח ללילה לזוג.

קורטינה ד'אמפצו, הדולומיטים המזרחיים – RosaPetra spa resort – מלון ספא מפנק עם נוף להרים, גישה חופשית למתקני הספא ומסעדה מעולה. כ-800 ש"ח ללילה לזוג (כולל א. בוקר).

Mirano, עיירה בקרבת ונציה – חדר פרטי פשוט ב-Airbnb (שתי מיטות יחיד נפרדות). כ-250 ש"ח ללילה לזוג (כולל א. בוקר בסיסית).

רכב

רכב הזמנו מחברת באדג'ט דרך האתר Rentalcars – רכב משפחתי, ידני. איסוף בשדה התעופה במילאנו והחזרה בשדה התעופה בונציה. עלות ל-10 ימים כולל ביטוח הגנה מלאה 1,800 ש"ח.

רוצים לקבל עדכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת? השאירו כתובת אימייל והרשמו לניוזלטר

אולי יעניין אותך גם:

חוף הים ברודוס

קפיצה קטנה לרודוס

לפעמים כשיש אילוצים, גם אני נוסעת למקומות קצת יותר מתויירים ואף חוטאת במלון גדול ולא מאוד בוטיקי. זה מה שקרה בנסיעה שלנו לרודוס. לא היה

להמשך קריאה »

לפוסט הזה יש 8 תגובות

1. תמונות מדהימות. ממש עושה חשק…

1. תודה רבה רפי 😊

2. טיול מקסים, ובאיטליה קשה לפספס. באגמים הקטנים שמצפון לאגם גרדה טרם הייתי. מעניין לקרוא את "דירוג הטורקיז" שלך 🙂

1. תודה זיוה! אהבתי את המונח דירוג הטורקיז 🙂

3. מעריכה מאוד שאת כותבת גם את הדברים הפחות מוצלחים , הפנים האמיתיות. ולא צובעת את הכל בורוד. ועדיין יש חשק ליסוע!

1. אני ממש שמחה לשמוע! זו בדיוק המטרה 🙂

4. היי
    נהנתי מאד לקרוא את הסקירות שלך, את כותבת נפלא
    הייתי שמח לשמוע את דעתך על נסיעה לאגם גארדה ב15 לנובמבר (מצאנו דיל מטורף), מה יש לעשות שם בעונה הזאת, האם קר\גשום מידי לדעתך, והאם הדרכים פתוחות לנסיעה נורמלית ברכב.
    ומה עם קצת דולמיטים בעונה הזאת ?
    תודה ממש

1. היי גדי,
      זו לא עונה מאוד תיירותית באזור גארדה אבל עדיין אפשר ליהנות מהנופים והעיירות לדעתי. מבחינת גשם זה עניין של מזל כמובן, מבחינת קור נראה לי שדי דומה לחורף בארץ בתקופה הזו כך שבהחלט ניתן לטייל.
      אין סיבה שהכבישים באזור גארדה יהיו חסומים, זה לא אזור הררי או מושלג.
      לדולומיטים בהחלט אפשר לקפוץ שם כבר יהיה קר יותר – אנחנו טיילנו שם בסוף נובמבר והיתה לנו חופשה נפלאה – תוכל לקרוא עליה בקישור הזה – https://eatnresting.com/spa-vacation-italy/

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

רוצה לקבל עידכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת?