חופשת חורף באיטליה – החופשה הרומנטית האולטימטיבית

*העלות הכוללת ללא ארוחות ובזבוזים. פירוט עלויות ניתן לראות בסוף הפוסט

הרבה פעמים כשאומרים חופשת חורף, ישר חושבים על סקי.

אנחנו פחות בעניין של ספורט אתגרי, ולכן ניצלנו את הימים שלפני פתיחת עונת הסקי לחופשת ספא חורפית ומפנקת בדולומיטים במחירים של off-season.

זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מטיילים בצפון איטליה מחוץ לעונה.

בפעם הקודמת היינו שם רגע לפני שנפתחה עונת הקיץ, וזו היתה אחת מהחופשות הטובות שלנו. היא גרמה לנו להתאהב בדולומיטים ולחכות לרגע שנחזור.

יש המון יתרונות לטיול מחוץ לעונה.

מדובר בטיול זול יותר, באופן משמעותי, ומעבר לכך האתרים לא עמוסים, אין תורים ויש פחות פקקים בכבישים.

החסרונות העיקריים של טיול בתקופה הזו הם שהרבה מקומות סגורים, בין אם זה מלונות, אטרקציות או מסעדות.

אני ממליצה בחום לטייל בתקופה הזו, אבל צריך לקחת בחשבון שיש להשקיע יותר בתכנון ובבירורים לגבי מה בדיוק פתוח ומה לא בתקופת הנסיעה.

מוזמנים לעמוד האינסטגרם של הבלוג תוכלו לראות שם את ההיילייט מהחופשה שלנו בדולומיטים.

חופשת חורף בצפון באיטליה

איך להגיע לדולומיטים?

שדות התעופה הקרובים ביותר לדולומיטים הם ונציה וורונה.

השדה בורונה קרוב יותר לחלק המערבי של הדולומיטים (אגם טובל, אגם מולבאנו, בולצאנו), ואילו השדה בונציה קרוב יותר לחלק המזרחי (אגם בראייס, קורטינה ד'אמפצו).

ניתן גם להגיע לשדות התעופה של מילאנו וברגאמו, אך הנסיעה מהם לדולומיטים ארוכה יותר.

בטיול הזה בחרנו לטוס לונציה ולחזור ממילאנו משיקולי עלות. טסנו עם איזיג'ט שאני תמיד ממליצה עליהם.

כדי לא לעשות נסיעה ארוכה מדי ביום של הטיסה, ישנו בלילה האחרון בעיירה קולה Cola שבדרום אגם גארדה.

את שאר הלילות עשינו בדולומיטים במלון מושלם בעיירה סופרבולצאנו Soprabolzano.

שכרנו רכב בשדה התעופה בונציה בחברת באדג'ט דרך Rentalcars. ממליצה לכם לקרוא את המדריך המפורט  שכתבתי על השכרת רכב בחו"ל ומה צריך לדעת כדי להמנע מקנסות באיטליה.

איפה לישון בדולומיטים?

יש המון מלונות ספא מעולים בצפון איטליה, אך כפי שכתבתי רובם סגורים בתקופה הזאת של השנה.

אחרי חיפושים נרחבים מצאתי את Gloriette guesthouse.

חופשת ספא בדולומיטים

בניגוד לשמו הוא ממש לא גסטהאוס, אלא מלון בוטיק משפחתי ומושקע במיוחד.

המלון מעוצב מדהים והחדרים מרווחים ונקיים.

החלק הכי שווה של המלון הוא מתחם הספא שפונה לנוף ההרים וכולל בריכת אינסוף מחוממת, סאונות ופינות הירגעות.

חופשת ספא בצפון איטליה

תוכלו לקרוא את הסקירה המלאה שכתבתי עליו ואת ההמלצות שלי על מלונות ספא נוספים באזור בלחיצה כאן.

המלצות למקומות לינה נוספים בדולומיטים תוכלו לראות בסיכום הטיול הקודם שלנו באזור.

המקום השני שישנו בו הוא מתחם דירות בשם Casamasa בעיירה קולה Cola.

הדירה שהיינו בה היתה ענקית ויפהפייה. לדירה שתי קומות כשבכל קומה סלון קטן, חדר שינה וחדר מקלחת. בקומה הראשונה יש מטבחון מאובזר.

הדירה במיקום מעולה, צמודה למרחצאות החמים של קולה ובמרחק נסיעה קצר מגארדלנד, פארק המים קאנבה וורלד ופארק הסרטים.

לפרטים נוספים ולהזמנת הדירה לחצו כאן.

חופשת חורף באיטליה

הדירה המהממת

המלצות נוספות ללינה באזור גארדה תוכלו למצוא בסיכום הטיול הקודם שלנו באזור.

מה יש לעשות באיטליה בחורף?

החופשה שלנו התרכזה בעיקר במתחמי ספא, בשווקי כריסמס ובשופינג. טיילנו קצת בטבע, אבל זה היה ממש בקטנה ולא התקרב, מבחינת החווייה, לטיולים בטבע ולאגמים שראינו כשטיילנו שם ביוני.

ספא בצפון איטליה

בטיול הזה היינו בשני מתחמי ספא וכשתכננתי את הטיול קראתי המלצות על מתחמים רבים נוספים. היה לי די הרבה לכתוב על הנושא ולכן החלטתי להקדיש לו פוסט נפרד. לחצו כאן למעבר לפוסט.

קבלו טעימה קטנה מאיך נראה היום הראשון של החופשה:

שווקי כריסמס בצפון איטליה

בטיול הזה הספקנו להיות בשניים וחצי שווקי כריסמס.

למה חצי? תיכף תבינו…

מאחר ובדרום טירול יש השפעות בוואריות (בגלל הקרבה לגבול עם אוסטריה), גם שווקי הכריסמס הם באווירה בווארית מובהקת ויגרמו לכם להרגיש כאילו אתם בכלל בגרמניה.

שוק הכריסמס של בולצאנו

זהו אחד השווקים הגדולים באיטליה.

הוא נמצא בכיכר וולטר, שהיא הכיכר המרכזית של העיר, ומתפרש גם על חלק מהרחובות הסמוכים.

ביקרנו בשוק בשעות הערב בסופ"ש, והוא היה הומה והאווירה בו היתה שמחה וחגיגית.

שווקי כריסמס באיטליה שווקי כריסמס באיטליה שווקי כריסמס באיטליה

על פי שעות הפתיחה הרשמיות שלו כתוב שהוא נסגר בשעה 19:00, אך היינו שם ב-19:30 (בסופ"ש) והכל היה פתוח ולא נראו סימנים שהולכים לסגור אותו בקרוב.

הדוכנים במקום כוללים הרבה דוכני מתנות, דוכנים של אוכל בווארי (פרעצלים מלוחים ומתוקים ונקניקיות) ומצאנו גם דוכנים עם אוכל מודרני יותר כמו המבורגרים בלחמניות שחורות או ורודות.

כמובן שיש גם המון דוכנים של יין חם. ליד הדוכנים עומדים שולחנות עם אח קטנה שדולקת במרכזם. אגב, אני חייבת לציין שאהבתי הרבה יותר את היין החם של שווקי הכריסמס בלונדון.

כל אזור השוק מקושט עם אורות מנצנצים, עצי אשוח ועוד פריטים דקורטיביים באווירת הכריסמס.

שווקי כריסמס בדולומיטים שוק כריסמס באיטליה

בכיכר המרכזית נמצא גם בית הקפה של לואקר. זה לא קשור לכריסמס, הוא פתוח כל השנה. אנחנו שילבנו את הביקור בשוק עם ביקור בבית הקפה שהיה נחמד וטעים.

שוק הכריסמס של מראנו

בשוק הזה ביקרנו בשעות היום בשבת, והוא היה עמוס במיוחד (ברמה שקצת פגעה בהנאה שלנו).

זהו שוק גדול מאוד שמתקיים במרכז העיר, על גדת הנהר ברחוב שנקרא Passeggiata Lungo Passirio.

אחד היתרונות בביקור בשוק באור יום הוא שרואים את הנוף המרהיב של פסגות ההרים המושלגות שמקיפות את העיר מראנו.

שוק הכריסמס של מראנו

אני בטוחה שבערב, כשהאורות דולקים, השוק עצמו מרשים הרבה יותר. אני ממליצה לכוון את הביקור לשעות שלקראת השקיעה, וכך תספיקו להנות גם מהנוף וגם מהאורות.

מבחינת דוכנים ההיצע היה דומה לזה של השוק בבולצאנו, אך ברמה הקולינרית היו כאן רק דוכנים של אוכל בווארי.

מצד שני היה שם דוכן מאוד מסקרן שהגיש בשר על שיפוד ובקצהו גוש גבינה. ויתרנו על טעימה כי, היה תור ארוך, אך אני משערת שזה מעיד על כך שמדובר במשהו מיוחד.

שוק הכריסמס של סופרבולצאנו

זה החצי שוק שדיברתי עליו בהתחלה.

השוק הזה היה סמוך למלון שלנו, וזו הסיבה היחידה שיצא לנו לבקר בו.

אי אפשר ממש לקרוא לו שוק, כי מדובר על כ-7 דוכני מתנות ודוכן אחד של יין חם.

למרות שהשוק הזה קטן, היה משהו מאוד נחמד באווירה השכונתית שלו.

זה לא שוק מתויר, וההרגשה היא שמי שמגיע אליו הם בעיקר תושבי העיירה.

השווקים של מראנו ובולצאנו פתוחים מסוף נובמבר ועד לתחילת ינואר. פרטים נוספים על השווקים ועל שווקי כריסמס נוספים באיטליה תוכלו למצוא בלחיצה כאן.

טיולים בצפון איטליה מחוץ לעונה

כפי שכתבתי בהתחלה, הרבה מקומות סגורים מחוץ לעונה, וזה כולל גם מסלולי טיול.

אנחנו רצינו לראות קצת טבע בחופשה שלנו ובחרנו בשני מקומות.

אגם קארצה

באגם הזה היינו בטיול הקודם שלנו, בסוף האביב, והוא היה מרהיב ביופיו עם מי טורקיז. הוא אף נכנס לרשימת 5 האגמים המומלצים שלי בדולומיטים. הפעם זכינו לראות אותו כשהוא מכוסה שלג.

צפון איטליה בחורף

האמת שבכלל לא תכננו להגיע לאגם, אבל הוא היה בדרך למרחצאות QC terme.

אני בכלל לא בטוחה שהוא אמור להיות פתוח בתקופה הזו של השנה, אבל כשהגענו בדיוק התחילו להקים שם את שוק הכריסמס (כן, יש שוק כריסמס קטן ליד האגם). אני חושבת שבגלל עבודות ההקמה המעבר לאגם היה פתוח והצלחנו להיכנס.

באגם קארצה יש שביל שמקיף אותו שאפשר לעשות בהליכה נינוחה של כחצי שעה.

הפעם החלטנו לוותר על ההליכה הזו, גם כי היה קר מאוד ולא התלבשנו מתאים וגם כי הרגשנו שהנוף המושלג הוא די חדגוני ואין טעם לראות את האגם מזוויות נוספות.

מסלולי הליכה ליד מראנו Merano

בהמלצת העובדת החביבה במלון שלנו נסענו לטייל באזור מראנו, שהוא אזור פחות מוכר למטיילים הישראלים (לא נתקלתי בהמלצות עליו כשתכננתי את הטיול).

האזור נבחר, כי הוא נמוך יחסית, ולכן לא מושלג וניתן לטייל בו בבטחה וגם בגלל הקרבה שלו לעיר מראנו שרצינו לבקר בשוק הכריסמס שלה.

כדי להגיע למסלולים, ניווטנו אל עבר מסעדת Leiter Am Waal. קיבלנו המלצה חמה על המסעדה הזו, אבל הגענו לשם בבוקר וזה היה פחות רלוונטי.

כשמגיעים למסעדה יש מזלג בכביש – פנייה ימינה לכיוון החניה של המסעדה ואם ממשיכים ישר בכביש, אחרי כמה מטרים מגיעים לפיצול שבילים, ובו שלטים עם הסבר על המסלולים השונים והאורך שלהם.

טיילנו באזור כחצי שעה. הנופים היו מרהיבים, אבל מיצינו אותם די מהר. רואים משם הרבה פסגות מושלגות ומטיילים בין מטעי תפוחים.

צפון איטליה בחורף

מקומות נוספים שניתן לטייל בהם בעונה הזו

כשמטיילים מחוץ לעונה, כדאי להתייעץ עם המקומיים לגבי מסלולים מומלצים (גם לגבי המקומות שכתובים כאן). יתכן ולחלק מהמסלולים תצטרכו נעלי שלג ומקלות הליכה.

Seceda

רכס הרים יפהפה ובו מספר מסלולי טיול, שניתן להגיע אליו ברכבל מהעיירה אורטיזיי Ortisei או ברכבל היוצא מהעיירה סנטה כריסטינה Santa Cristina.

Alpe di Suisi

רמה מרהיבה ובה מספר מסלולי טיול.

יש רכבל שמגיע לשם (חשוב לבדוק באיזה תאריכים הרכבל פועל. ניתן לבדוק בקישור הזה) או לחלופין להגיע עם רכב. להבנתי הכביש שעולה לשם נסגר בשעה 9:00, אך בתקופות שהרכבל לא פועל, הכביש נשאר פתוח.

Santa Maddalena

עיירה הממוקמת בעמקVal di fassa . זהו אזור ירוק ומקסים ובו תצפית עוצרת נשימה על ההרים המשוננים של הדולומיטים.

בעיירה נמצאת כנסיה הנושאת את אותו השם. היא מפורסמת ופוטוגנית במיוחד הודות למיקום שלה בין מרבדי הדשא למרגלות ההרים.

View this post on Instagram

A post shared by dolomiti.it (@dolomiti.it)

פירמידות האדמה של רנון renon earth pyramids

תופעת טבע של חרוטים היוצאים מהאדמה. רוב המסלול מתבצע בתוך עיירה, עד שמגיעים לנקודת תצפית על הפירמידות.

ניתן להגיע למסלול בנסיעה ברכבת עתיקה היוצאת מ-Soprabolzano (העיירה שישנו בה). מי שלא לן בעיירה זו, יכול להגיע לרכבת ברכבל מבולצאנו (תחנת הרכבת נמצאת ביציאה מהרכבל ויש אפשרות לרכוש כרטיס נסיעה משולב לשניהם).

המלצות נוספות למסלולים ולאטרקציות בדולומיטים בכל עונות השנה (כולל הוראות הגעה מדויקות), תוכלו לקרוא בפוסט הזה בקבוצת " מטיילים בצפון איטליה. כל מה שרצית לשאול ולדעת."

אני ממליצה להצטרף לקבוצה הזו ולקבוצת "צפון איטליה למטיילים", כדי להתעדכן ולקבל המלצות ממטיילים.

שופינג בדולומיטים

האמת שלא באתי לטיול הזה עם ציפיות לשופינג, אבל איכשהו יצא שמצאנו את עצמנו בכמה אזורי קניות.

בבולצאנו ובמראנו, במרכז העיר, ממש ליד שווקי הכריסמס, נמצאים רחובות ובהם רוב החנויות המוכרות (H&M, זארה, מנגו וכו') וגם חנויות מקומיות וחנויות עם ביגוד סקי.

בבולצאנו ביקרנו בקניון שנקרא Twenty (לא היתה לנו ברירה, חיפשנו לאן לברוח מהגשם 😉). הקניון הזה לא גדול במיוחד, אבל יש בו סניף גדול של דקטלון, כמה חנויות מוכרות כמו ברשקה וסטרדיווריוס וכמה חנויות אופנה מקומיות. אם פספסתם את בית הקפה של לואקר במרכז העיר, כאן יש סניף נוסף.

בית קפה של לואקר

אם כבר הזכרתי בתי קפה, אז אספר שמלכתחילה לא חיפשתי המלצות על מסעדות ובתי קפה, כי ידעתי שחלקם יהיו סגורים.

זרמנו עם מה שמצאנו בדרך ומה שמצאנו בדרך היו דוכני אוכל בשווקי כריסמס, מסעדות במתחמים של המרחצאות, מסעדת המלון שלנו ומסעדה בקניון.

כך יצא שמהטיול הזה חזרתי, לצערי, בלי המלצות קולינריות בכלל.

טוב, נו, אכלתי גלידה טובה בשדה התעופה במילאנו, אבל זה לא ממש נחשב…

עימכם הסליחה.

לכל מי ששוקל לטייל בצפון איטליה בחורף, קחו בחשבון שאתם לגמרי תלוים במזג האוויר, וזו יכולה להיות חופשת ספא נטו, בלי הרבה טיולים.

למי שלא אוהב להישאר כל היום במלון, מומלץ לבחור במקום לינה שקרוב יחסית לעיר גדולה, שם יהיו מסעדות פתוחות וקניונים שניתן להעביר בהם את הזמן.

בכל מקרה, אם אתם רוצים לנסוע לחופשת ספא, איטליה היא ללא ספק המקום בשבילכם!

אהבתם את הפוסט? שמרו אותו בפינטרסט –

דבְּרִי במִספָּרִים, גברת:

טיסות

טיסות עם Easyjet הלוך לונציה חזור ממילאנו עלו לזוג 320$ כולל מזוודה אחת ושני טרולי. לא כולל הושבה.

לינה

Soprabolzano  – שלושה לילות במלון Guesthouse Gloriette, מלון ספא בוטיק בדרגת 4 כוכבים. כ-800 ש"ח ללילה לזוג (כולל א. בוקר)

Cola – לילה אחד בדירה במתחם Casamasa. דירה מרווחת ומאובזרת כולל מקרר עם נשנושים, מכונת כביסה ומכונת קפה.

רכב

רכב הוזמן מחברת Budget דרך האתר Rentalcars – רכב משפחתי קטן, ידני. איסוף בונציה, החזרה במילאנו. עלות ל-4 ימים מלאים כולל ביטוח השתתפות עצמית – 640 ש"ח

עלויות דלק+כבישי אגרה לכל הטיול: 110 יורו

רוצים לקבל עדכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת? השאירו כתובת אימייל והרשמו לניוזלטר

אולי יעניין אותך גם:

אתרי ספא בצפון איטליה

בחופשת החורף שלנו בצפון איטליה היינו בשני מתחמי ספא – האחד בדולומיטים והשני באזור אגם גארדה.  באחד היתה לנו את אחת החוויות הטובות ביותר, ובשני,

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 4 תגובות

1. חופשה מקסימה, יערה. בהחלט יתכן שאסע בעקבותיכם בעתיד. תודה על כל הטיפים

1. שמחה שאהבת, אם אכן תסעי בעקבותינו אשמח לשמוע את חוויותייך 🙂

2. תודה רבה, הכתבה שלך הזו ובעיקר הכתבה על המלונות עזרה לנו מאוד. איזה טעם מושלם יש לך!!!! תודה

1. תודה לך! איזו תגובה כיפית ומשמחת 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

רוצה לקבל עידכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת?