חופי פיליון – גן עדן במרחק נגיעה

אחד הדברים שחצי האי פיליון מפורסם בהם הוא החופים המרהיבים שלו. ניסיתי לספור (משימה לא קלה בכלל) וגיליתי שיש שם מעל ל-70 חופים .

במהלך הטיול שלנו בחצי האי פיליון רצינו להספיק לראות כמה שיותר מהם.

בעשרה ימים שהיו לנו הצלחנו להיות ב-12 חופים, וכאן אסקור את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, כך שתוכלו להחליט בקלות לאיזה מן החופים אתם מעדיפים להגיע.

מה חשוב לדעת על החופים בפיליון

רגע לפני הסקירה, כמה דברים שחשוב לדעת על החופים בפיליון:

• רוב החופים אינם חוליים. בד"כ תמצאו בהם אבנים – בחלק מהחופים אלה אבנים קטנטנות שמרגישות כמעט כמו חול ובחלק אחר מדובר באבנים גדולות למדי.
  • יש הבדל מהותי בין החופים שבמזרח פיליון לאלה שבחלקו המערבי. החופים המזרחיים הם החופים המרשימים יותר, אך בו בזמן הגישה אליהם מאתגרת יותר ומי הים שם סוערים יותר. בחופים המערביים המים רגועים מאוד, כמעט ללא גלים, תודות למפרץ שמגן עליהם, אך הם גם פחות יפים. אפשר לחלק זאת כך: החלק המזרחי הוא האינסטגרמי ואילו החלק המערבי הוא "החיים האמיתיים" או אם תרצו: מזרח לצעירים ומערב למשפחות עם ילדים או למבוגרים.
  • חלק מהחופים בצד המזרחי מוקפים בצוקים, מה שאומר שבשעות אחה"צ השמש נעלמת מאחורי ההר ולא ניתן להשתזף יותר. שני חופים שאנחנו היינו בהם ו"סבלו" מהבעיה הזאת הם פקיסטרה ומילופוטמוס. ייתכן ויש חופים אחרים שבהם זה קורה וכדאי להתייעץ עם המקומיים.
  • שמעתי שבחופים רבים בפיליון יש נודיסטים. אני נתקלתי בזה רק בחוף אחד (בפוטיסטיקה) וגם אז היה מדובר בבודדים, אך חשוב להיות מודעים לעניין.

טיפים והמלצות כללים לפיליון תוכלו לקראו בלחיצה כאן.

חופי פיליון

סקירת החופים שלפניכם מורכבת מהחוויות שלנו. כמו כן ציינתי מדדים חשובים עבור כל חוף:

גישה לחוף – עד כמה הגישה מהחניה לחוף עצמו נוחה או מסובכת.

גודל החוף.

שירותי חוף – האם יש בחוף כסאות שיזוף, שמשיות ובית קפה/מסעדה.

מידת ההתאמה לילדים קטנים (אנחנו טיילנו עם תינוק בן שנה וארבעה חודשים ולא כל החופים היו אידיאליים עבורו) – התאמה לילדים קטנים כוללת גישה נוחה לחוף וגלים נמוכים (או לחילופין הימצאות שיכשוכית). אני כמובן מתייחסת לחווייה שלי מהזמן שבו אנחנו טיילנו (סוף אוגוסט-תחילת ספטמבר).

הציון שלי – הדבר שהכי חשוב לי הוא שהחוף יהיה יפה. אני לא מחפשת שירותי חוף, להיפך, אני מעדיפה שהחוף יהיה כמה שפחות ממוסחר. הציון מושפע קודם כל מרמת היופי של החוף ולאחר מכן מהמדדים האחרים שציינתי.

החופים המזרחיים של פיליון

פקיסטרה Fakistra

החוף הראשון שהיינו בו הוא ללא ספק אחד היפים שראינו בטיול, אך ההגעה אליו היתה הכי קשה.

לאחר שמחנים את הרכב יש הליכה רגלית בירידה במשך כ-10 דקות.

הירידה מאתגרת מאוד וקשה לעשות אותה עם כפכפים, אבל אפשרי.

בגלל ההגעה המורכבת, החוף לא מאוד עמוס. בכל מקרה מדובר ברצועת חוף די קטנה ובתולית.

גישה לחוף: מורכבת – 10 דקות הליכה מהכביש בירידה די תלולה

גודל החוף: קטן אך רצועת החוף די רחבה

מתאים לילדים קטנים: לא

הציון שלי: 8.5

פלאקה Plaka

אחד החופים האהובים עלינו בטיול. הוא יפהפה, גדול וקל להגיע אליו.

אנחנו בחרנו להגיע בדרך מסובכת (לא בכוונה, ככה הגוגל הוביל אותנו), אבל אפשר להחנות את הרכב בחלק הכי צפוני של חוף אגיוס יואניס (Agios Ioannis) ופשוט ללכת אליו ברגל.

ההליכה היא בין סלעים, אך קצרה ולא מסובכת. דרך נוספת, שלדעתי קלה יותר, היא דרך מלון עדן (Eden hotel), אך לא בדקתי אותה.

חשוב לדעת שהחניה באגיוס יאוניס די קטנה כך שאם תגיעו בשעות הצהריים ייתכן וכבר תהיה מלאה.

מעבר ליופי של החוף היתרון עבורנו היה שיש בו שיכשוכית נהדרת (היינו עם תינוק).

השיכשוכית נמצאת בחלק הצפוני של החוף, ככה שאם תגיעו דרך אגיוס יואניס תהיה לכם הליכה של כ-10 דקות לאורך החוף עד אליה.

גישה לחוף: די נוחה (תלוי מהיכן מגיעים)

גודל החוף: גדול מאוד ורחב

הציון שלי: 10

אגי סרנטה Agii Saranta

חוף נוסף שאהבנו מאוד. הגישה אליו נוחה ביותר עם חניה צמודה לחוף.

החוף רחב והאבנים בו ממש קטנטנות ככה שזה מרגיש כמעט כמו חול.

כשאנחנו היינו, היו גלים נמוכים ולכן לא היתה לנו בעיה להיכנס עם הילד למים למרות שאין שיכשוכית.

הציון שלי: 9.5

פוטיסטיקה Potistika

זהו חוף לא כל כך מוכר, לא נתקלתי במידע עליו, כשאספתי חומר לקראת הנסיעה, אך כשחיפשתי חופים במפות גוגל ראיתי תמונות שלו, והוא נראה נהדר.

זאת היתה החלטה מעולה להמר עליו, כי הוא חוף מקסים עם אווירה נהדרת.

יש בר/בית קפה מקסים שמשקיף על החוף עם מוזיקה איטלקית ופורטוגזית נעימה שמתנגנת ברקע (זה לפחות מה שהתנגן כשאנחנו ישבנו שם).

החוף עצמו די גדול ורחב, יש בו סלעים גדולים שמוסיפים לדרמטיות ומזכירים קצת את חופי תאילנד.

בנוסף יש כמה כוכים שנוצרים בין הסלעים ויוצרים גומחות מוצלות (יש מעט כאלה, כך שקשה למצוא אחת פנויה).

בקצה הדרומי של החוף יש שיכשוכית נחמדה, קצת פחות מוצלחת מזאת של פלאקה, אך עדיין עושה את העבודה.

חשוב לציין שלמרות שהחוף הזה נמצא בצד המזרחי, ההגעה אליו מהצד המערבי היא מהירה יותר (אנחנו לנו בקאלה נרה והנסיעה לחוף לקחה לנו 45 דקות ואילו מטסגרדה, שם ישנו לפני כן, הנסיעה אורכת מעל לשעה)

גישה לחוף: נוחה

שירותי חוף: יש

מתאים לילדים קטנים: כן (עם הסתייגות לגבי הנודיסטים)

הציון שלי: 10

מילופוטמוס Mylopotamos

אחד החופים המפורסמים ביותר בפיליון.

אנחנו פחות נהנינו ממנו מכמה סיבות: הגענו אחה"צ והשמש כבר נעלמה לה מאחורי ההר. בנוסף זו, כנראה, היתה שעת הגאות, כי רצועת החוף היתה ממש צרה ועמוסה באנשים.

תוסיפו לכל זה את הים שהיה סוער ותבינו שחוץ מלצלם קצת לא ממש היה לנו למה להישאר.

אם תגיעו לשם בשעות הבוקר המוקדמות, יש לכם סיכוי להנות ממנו הרבה יותר.

ניתן להתרשם מגובה הגלים בחוף בכל זמן נתון במצלמה שמשדרת משם (קישור למצלמה).

הירידה לחוף לוקחת 2-3 דקות הליכה, לא מסובכת מדי, בטח לא אחרי מה שעברנו בפקיסטרה.

גודל החוף: קטן

מתאים לילדים קטנים: לא

חורפטו Chorefto

בחוף הזה לא ממש היינו אלא רק עברנו לידו. חורפטו היא עיירה וקו החוף שלה גדול ועמוס במסעדות ובתי קפה.

ביחס לחופים האחרים שראינו, החוף הזה פחות מרשים מבחינת יופי, אך אם מחפשים גם קצת עניין ובילויים זו נראית כמו אופציה טובה.

אגיוס יואניס Agios Ioannis

רצועת חוף גדולה נוספת עם טיילת לאורכה. לא נשארנו בחוף אלא רק טיילנו אליו מחוף פלאקה הסמוך. החוף הרבה פחות מרשים, אך הטיילת שלצידו נראית נחמדה והיא עמוסה במסעדות ובתי קפה.

פפה נרו Papa nero

חוף גדול נוסף שנמצא מעט דרומית לאגיוס יואניס. החוף יפה, אך פחות מרשים לדעתי מפלאקה ומאגי סרנטה, ולכן בחרנו שלא להישאר בו.

גישה לחוף: נוחה

הציון שלי: 7.5

דמוכארי Damouchari

אני מרגישה חובה להכניס את החוף הזה לרשימה למרות שלא הספקנו להיות בו.

חוף דמוכארי הוא מהמפורסמים באזור הודות לכך שצולמו בו סצינות מהסרט מאמה-מיה.

הסיבה העיקרית שויתרתי עליו היא שקראתי כמה ביקורות מאנשים שהתאכזבו ממנו.

לימניונאס Limnionas

לחוף הזה לא הגענו, כלומר כמעט הגענו, אבל הדרך אליו היתה כל כך טראומטית בשבילי שלא רציתי להישאר וישר ברחנו ממנו.

אני חייבת לציין שבתמונות החוף נראה יפהפה, אבל ההגעה אליו לא פשוטה בכלל.

רוב הדרך מפותלת ומאוד צרה (אמורה להיות דו סיטרית ובקושי עובר שם רכב אחד). בסוף היא הופכת לדרך עפר, ושם התחפרנו קצת עם הרכב (על קצה תהום).

בקיצור, מתאים למי שיש לו עצבים חזקים (או סתם הרפתקן) או למי ששכר ג'יפ 😊

החופים המערביים של פיליון

למעט קאלה נרה, שבה ישנו, התמקדנו בצד הזה בחופים קטנים ופחות מוכרים וזאת היתה החלטה מעולה, כי גילינו כמה חופים מקסימים.

לגוזי Lagoudi

החוף הזה כל כך לא מפורסם שאפילו בגוגל מפות השם שלו מופיע רק ביוונית. הוא נמצא מעט צפונית לחוף אפיסוס.

סימנתי לכם אותו במפה שבסוף הפוסט, ככה הוא נקרא ביוונית: Παραλία "Λαγούδι"

זה החוף האהוב עלינו מבין החופים המערביים, הוא לא מאוד גדול, אך הוא יפהפה.

הצלחנו אפילו למצוא בו פינה מוצלת בין השיחים כך שלא הצטרכנו לפתוח את הצילייה שלנו.

הגישה לחוף מתבצעת ע"י ירידה בגרם מדרגות מאולתר.

גודל החוף: די קטן

הציון שלי: 9

מרמרו Marmaro

החוף השני האהוב עלינו באזור, גם הוא מופיע רק ביוונית במפה ונקרא כך: Παραλία Μάρμαρο.

החוף לא גדול מאוד, אין בו כיסאות שיזוף ושמשיות, אבל חלק ממנו מוצל ע"י עצים.

במקום יש דוכן קטן שמוכר שתייה וחטיפים.

ההגעה לחוף היא בירידה רגלית של כמה דקות. החנייה היא חניית עפר שנמצאת בסופו של כביש צר מאוד.

אנחנו ויתרנו על התענוג של להיכנס לכביש הצר וחנינו 200 מטר משם (ממש לפני הפניה לכביש הצר).

גודל החוף: בינוני

שירותי חוף: רק דוכן לשתייה וחטיפים

הציון שלי: 8.5

וטייה ספיליה Vathia spilia

חוף קטנטן שנמצא מדרום לחורטו (Chorto).

החוף יפה, אך מפאת גודלו היה די עמוס ולכן החלטנו לא להישאר בו.

בנוסף האבנים שעל שפת החוף גדולות יחסית, ולכן פחות כיף להשתזף בו לטעמי.

כדי להגיע אליו חונים לצידי הכביש ויורדים ירידה קצרצרה ברגל בדרך עפר.

גודל החוף: קטן מאוד

הציון שלי: 7

קאלה נרה Kala nera

החוף של העיירה קאלה נרה הוא חוף גדול שכמעט לכל אורכו יש מסעדות, בתי קפה וברים.

החוף צמוד לרחוב הראשי של העיירה שבו תמצאו גם סופרים וחנויות מזכרות.

חלקים מהחוף מרוצפים באבנים גדולות ובחלקים אחרים שלו האבנים קטנות יותר.

לטעמי החוף די מכוער, ולכן אני פחות ממליצה עליו, אבל מבחינת נוחות הוא מנצח.

גודל החוף: גדול

הציון שלי: 6.5

חופים בפיליון

אוליב ביץ' Olive beach

לצערי, לא הספקנו להיות בחוף הזה, כי כשהגענו הוא היה סגור, אבל קיבלתי עליו המלצות שהוא מאוד כייפי במיוחד עם ילדים ושיש שם מקום נחמד עם ערסלים.

החניה היא לצידי הכביש הראשי והירידה לחוף כוללת הליכה רגלית של כמה דקות.

גודל החוף: קטן

מתאים לילדים: כן

מאחר ולא חוויתי את החוף הזה, אין לו ציון כללי.

חופי פיליון הם רעיון מצויין למי שמחפש חופים יפהפיים בעלות זולה ביחס לאיי יוון המפורסמים או ליעדים רחוקים יותר.

זוהי אינה חופשת בטן גב של הכל כלול, אלא חופשה שדורשת קצת יותר "עבודה" (גם בתכנון וגם בנהיגה), אבל לטעמי זה בהחלט שווה את זה.

מוזמנים להוסיף המלצות לחופים נוספים שהייתם בהם בתגובות או לשאול אותי שאלות נוספות ואשמח לענות.

אהבתם את הפוסט? שמרו אותו בפינטרסט –

רוצים לקבל עדכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת? השאירו כתובת אימייל והרשמו לניוזלטר

אולי יעניין אותך גם:

מה יש לעשות באתונה

אתונה – לונדון לעניים

נסענו בפברואר 2020 ל-3.5 ימים 2 חברות עלות כוללת לאדם כ-370 יורו* *העלות כוללת הכל(!) למעט שופינג. פירוט עלויות ניתן לראות בסוף הפוסט הגעתי לאתונה

קרא עוד »

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

רוצה לקבל עידכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת?