*העלות הכוללת ללא אוכל ובזבוזים. פירוט עלויות ניתן לראות בסוף הפוסט

חשבתם פעם על פולין כיעד לטיול עם ילדים?

אני לא, עד שחקרתי קצת וגיליתי שזה בעצם היעד האולטימטיבי לטיול משפחתי!

מה הופך אותה לכזו?

קודם כל ים של אטרקציות מגוונות כך שכל אחד ימצא משהו שהוא אוהב.

דבר שני המחירים זולים יחסית לאירופה ולכן יותר נוח מבחינה כלכלית לנסוע לכאן כמשפחה (אגב חשוב לציין שפולין התייקרה בשנים האחרונות והיא כבר לא זולה כמו שהיתה בעבר).

ודבר אחרון זה יעד סופר ידידותי לילדים – כמעט בכל מסעדה שהיינו היתה פינת משחקים לילדים, בחלקן אפילו היה גן שעשועים קטן. ברוב המסעדות והאטרקציות היו פינות החתלה ויש מגוון משחקיות וגני שעשועים כיפיים שסוגרים פינה לאחה"צ אחרי האטרקציה המרכזית.

פולין עם ילדים

ואחרי שהשתכנעתם תנו לי לציין שזה יעד שמתאים גם לזוגות ולחופשת חברות. לפני 3 שנים היינו בחופשה זוגית בורשה שכללה גם לילה במלון מיוחד ליד לודג' ונהננו בטירוף.

החופשה המשפחתית שלנו בפולין היתה בדרום המדינה. נחתנו בקרקוב, שכרנו רכב ונסענו ל-4 לילות בזקופנה. משם המשכנו ל-3 לילות נוספים בזאטור. את הלילה הראשון והאחרון של הטיול בילינו במלון נהדר ליד שדה התעופה של קרקוב.

אני ממליצה לכם להיכנס לאינסטגרם שלי ולראות סרטונים מהחופשה שלנו/

זקופנה עם ילדים

שכרנו רכב בשדה התעופה של קרקוב. ההזמנה נעשתה דרך האתר Rentalcars.

בחרנו בחברת Keddy שמקבלת ביקורות טובות וגם נתנה הצעה אטרקטיבית. היינו מרוצים מאוד מהשירות ומהרכב שקיבלנו, הוא היה חדש לגמרי ומרווח ושידרגו אותנו בחינם לרכב אוטומטי.

לחצו כאן להשוואת מחירי השכרת רכב בפולין.

הדרך לזקופנה – יום 1

נחתנו בערב, שכרנו רכב מהשדה ונסענו 2 דקות למלון Hampton. בבוקר יצאנו לכיוון זקופנה. זו נסיעה של שעתיים אז עשינו כמה עצירות כדי שהילדים לא ישתעממו.

עצירה ראשונה Parc zarabie. כחצי שעה נסיעה מקרקוב פארק מקסים על גדת נהר ויש פה גם גן שעשועים חמוד – העברנו פה בכיף שעה וחצי.

בדרך לזקופנהאיפה לעצור בדרך לזקופנה

עצירה שניה ארוחת צהריים ב- Siwy dym – אין לי מספיק מילים להמליץ על המסעדה הזו! אתם פשוט חייבים לעצור כאן בדרך לזקופנה. זו מסעדה פולנית קלאסית שמעוצבת כבקתת עץ חמימה, האוכל טעים וזול (זו היתה הארוחה הזולה ביותר בטיול שלנו) וגולת הכותרת היא פינת משחקים שווה בטירוף במרפסת.

מסעדה מומלצת דרך לזקופנה

טיפ: גילינו את פינת המשחקים לגמרי במקרה ולכן אני ממליצה בכל מסעדה שאתם מגיעים אליה תשאלו אם יש כזו – לפעמים היא מסתתרת בקומה השניה, לפעמים במרפסת וחבל שתפספסו כי בד"כ לאוכל לוקח זמן להגיע וזה הרבה יותר כיף שיש לילדים תעסוקה בזמן הזה.

שעה נסיעה מהמסעדה והגענו לזקופנה. התמקמנו במלון, נחנו קצת ואכלנו ארוחת ערב במסעדה שצמודה למלון.

מלון מומלץ בזקופנה

המלון נקרא Villa T והוא מלון דירות מהמם ביופיו, בוטיקי, עם ספא מפנק. אנחנו לקחנו דירה עם חדר שינה אחד וסלון והיה לנו סופר מרווח ונוח. חשוב לציין שיש מזגן רק בסלון ולא בחדר השינה – אם אתם מגיעים בקיץ, קחו את זה בחשבון.

מבחינת מיקום הוא נמצא בערך 10 דקות הליכה מהמרכז, 10 דקות הליכה מפארק המים של זקופנה ו-5 דקות הליכה מגן שעשועים שווה.

מלון מומלץ למשפחות בזקופנה מלונות מומלצים בזקופנה בית מלון מומלץ בזקופנה

פארק המים של זקופנה – יום 2

האטרקציה המרכזית של היום היא פארק המים של זקופנה – פארק שרובו מקורה (למעט בריכה מחוממת וג'קוזי חיצוניים), יש כאן 4 מגלשות מים שרק אחת היתה רלוונטית לגילאים של הילדים שלנו, בריכת פעוטות כייפית ממש, בריכת גלים ובריכה עם משחקי מים בסגנון wipe out. בנוסף יש אזור של סאונות למבוגרים בלבד שלא הגענו אליו.

פארק המים של זקופנה פארק מים בזקופנה אטרקציות בזקופנה

לחצו כאן להשוואה בין פארק המים בזקופנה והטרמה באניה.

חזרנו למנוחה בחדר ויצאנו למרכז העיירה.

הבית ההפוך – מיותר לגמרי ממצים תוך 10 דקות וזה עושה בחילה.

את המדרחוב לעומת זאת אהבנו מאוד, עם המון דוכני גלידות ומתוקים, מופעי רחוב, דוכנים חנויות ומסעדות.

המדרחוב בזקופנה

יצאנו לטבע – יום 3

יש מגוון מסלולי טבע באזור זקופנה ואנחנו בחרנו ב- Dolina koscieliska (כוונו את הווייז ל-Kiry והחנו את הרכב באחת החנויות בתשלום שיש שם). זה מסלול מונגש עם שביל הליכה רחב, כך שלמרות שטיילנו בשבת העומס לא הורגש. לאורך המסלול עובר נחל והנופים בדרך עוצרי נשימה. אנחנו עשינו הלוך חזור שלקח לנו שעה וחצי. יש מסלול מעגלי וארוך יותר. חשוב לציין שרוב המסלול לא מוצל ובימים חמים כמו שהיה לנו זה קצת פחות נעים).

פולין עם ילדים

אחה"צ בילינו בגן השעשועים הסמוך למלון Helios – הגן גדול ומושקע, כל המתקנים בנויים מעץ ויש נוף להרים מושלגים – לגמרי מקום אידיאלי להעביר בו את הזמן עם הילדים.

זקופנה עם ילדים – יום 4

ממרכז זקופנה עלינו ברכבל להר גובולובקה. על ההר יש שפע אטרקציות ודוכנים. יש כאן מגלשת הרים חמודה ושני פארקי חבלים. ההמלצה שלי – אם אתם עם ילדים סביב גיל 6 – אל תלכו לפארק הראשון שסמוך לתחנה של הרכבל אלא תמשיכו לפארק הבא שנקרא Adventure park Gubalowka. בפארק הראשון המסלול שרלוונטי לילדים הקטנים יותר לא באמת נותן חוויה של פארק חבלים אלא של גן שעשועים משודרג. בפארק השני יש מסלול חבלים אמיתי גם לגילאים האלה והוא נמוך כך שההורים יכולים ללוות ולעזור לאורך כל המסלול. עוד נקודה לטובת הפארק השני, יש שם בר נחמד שאפשר לחכות בו בזמן שהילדים בפעילות.

הר גובולובקה פולין עם ילדים פולין עם ילדים

אחה"צ הלכנו למשחקייה ממש שווה במרכז העיר Park Harnasia היו שם מתקנים שווים גם לקטן וגם לגדול, אבל לצערי התבאסתי על המחירים – 40 ₪ לילד לשעה ו-60 לשעתיים… מה שכן זה פתרון מושלם ליום גשום.

מסעדות ובתי קפה מומלצים בזקופנה

STRH bistro art cafe – בית הקפה הכי שווה בזקופנה – סוף סוף קפה טוב בפולין! ולא רק זה גם העיצוב משגע, הנוף מהמרפסת והאוכל טעים. אל תפספסו.

בית קפה מומלץ בזקופנהבית קפה בזקופנה

Cukiernia Samanta – רשת קונדיטוריות שיש לה כמה סניפים בזקופנה. הקפה על הפנים, אבל הקינוחים נחמדים.

Villa Toscana  – מסעדה איטלקית מצוינת אבל קצת יקרה (במושגים של פולין).

Per Amore – מסעדה איטלקית טובה בעיצוב יוקרתי גם היא יקרה יותר מהמסעדות המקומיות.

טרמה באניה – יום 5

עזבנו את זקופנה ונסענו 40 דקות לטרמה באניה – פארק מים נוסף ושווה עוד יותר מהראשון שהיינו בו. יש כאן חלק פנימי גדול עם מגוון בריכות ומגלשות מים, בריכת פעוטות, ג'קוזי ובריכת גלים. בחוץ יש בריכה מחוממת ואזור נוסף של מגלשות ומשחקי מים שלא ניצלנו כי היה קר כשהיינו.

פארק מים בפולין פולין עם ילדים טרמה באניה

נסיעה של שעתיים והגענו לזאטור. זו עיירה שמגיעים אליה בעיקר בשביל פארקי השעשועים שבה ולהבדיל אלפי הבדלות היא קרובה לאושוויץ ככה שאם אתם מטיילים עם ילדים גדולים, אפשר לשלב עם ביקור שם.

טרמה באניה או פארק המים של זקופנה?

אם הייתי צריכה לבחור אחד אז ממליצה יותר על טרמה באניה.

• מבחינת פסיליטיז הוא רמה אחת מעל. ושלא תבינו לא נכון בפארק מים של זקופנה היה נקי ונעים, אבל בטרמה היה קצת יותר פיין.
  • בהנחה שמזג האוויר מאפשר להיות גם בחוץ הוא הרבה יותר גדול ומגוון.
  • לא צריך לעלות שלוש קומות ברגל בשביל לאכול צהריים
  • עבור בן השש שלנו היו יותר מגלשות שהוא יכל לעלות עליהן. בפארק המים של זקופנה היתה רק מגלשה אחת שהתאימה לו.

מבחינת מחיר – לא היה הבדל משמעותי, הטרמה באניה היה מעט יותר יקר, אבל ייתכן שזה תלוי במסלול שבוחרים.

מה בכל זאת היתרונות של פארק המים של זקופנה?

הוא נמצא בתוך זקופנה ולא צריך לנסוע במיוחד.

בריכת הקטנטנים שלו היתה הרבה יותר כייפית אז אם אתם נוסעים עם פעוטות יכול להיות שזו האופציה העדיפה עבורכם.

מבחינת בטיחות הרגשתי שהם יותר רציניים פה – במגלשות המים הגבוהות יש מי שמפקח על הכניסה עליהן ולא מאפשר כניסה למי שלא בגובה המתאים. בטרמה אין פיקוח על מי שנכנס ויש מציל רק בתחתית. כך קרה למשל שבעלי נכנס לאחת המגלשות עם הילד ורק אחרי שסיימו המציל אמר לו שאסור להתגלש במגלשה הזו ביחד.

ועוד מילה על האוכל בשניהם – חייבת להודות שהופתעתי לטובה, אמנם לא מדובר בגורמה אבל האוכל סבבה לגמרי וזול (כיף שהם לא מנצלים את זה שאנחנו לקוחות שבויים ותוקעים מחירים בשמיים)

לינה בזאטור

בזאטור ישנו בגלמפינג מושקע ומיוחד שנקרא Zatoria luxury glamping. אם לא שמעתם על המונח גלמפינג אספר שזה בעצם קמפינג בתנאים מפנקים במיוחד. האוהל שלנו היה מאוד מרווח עם חדרון לילדים, מטבחון, ופינת ישיבה וגולת הכותרת – מרפסת עם ג'קוזי פרטי. כן – יש חדר רחצה פרטי בתוך האוהל ויש גם מזגן (שהיה הכרחי כי היה קר בלילה).

איפה לישון בזאטור לינה בזאטור גלמפינג בפולין

מאוד אהבנו את המקום אבל יש כמה דברים שחייבים לדעת:

• האוהלים לא אטומים ואמנם היריעות כהות אבל עדיין ברגע שהשמש זורחת נכנס אור (לא המון, אצלנו כולם המשיכו לישון, אבל מי שרגיש כדאי שיצטייד בכיסוי עיניים)
  • האוהלים מאוד סמוכים אחד לשני ואני מניחה ששומעים הרבה את האורחים האחרים, אנחנו היינו לבד במתחם אז זה לא השפיע עלינו, אבל בשיא העונה מניחה שיכול להיות רועש
  • אנחנו הגענו בתחילת העונה ומכיוון שהיינו האורחים היחידים לא היה אף אחד בקבלה מה שגם יצר קצת בעיות בצ'ק אין וגם בהמשך. למשל כשנגמר לנו נייר הטואלט בערב וביקשנו לקבל חדש אמרו לנו שאין מי שיביא ושאנחנו צריכים לנסוע למלון אחר ששייך לאותם בעלים כדי לקחת (נסיעה קצרה של כמה דקות ועדיין ממש מעצבן במיוחד ביחס למחיר ששילמנו שם ללילה)

גלמפינג בפולין

אם אתם מעדיפים מקום לינה סטנדרטי יותר – המלון ששייך לאותם בעלים נראה כייפי במיוחד. היינו בו באחד הימים כשבאנו לאכול שם ארוחת בוקר וקודם כל הארוחה היתה טעימה ומגוונת, אבל הספקנו להתרשם גם מחלק מהמתקנים של המלון כמו הבריכה וגן שעשועים שווה.

המלון נקרא Scandinavia resort ויש בו מגוון אפשרויות לינה.

מלונות בזאטור

Scandinavia resort

זאטורלנד – יום 6

זהו לא פארק שעשועים סטנדרטי אלא מתחם גדול שמחולק ל-4 אזורים.

כדי להתרשם טוב יותר מהפארק ממליצה להכנס לאינסטגרם שלי ולצפות בריל שנקרא פולין עם ילדים יום 6 יש שם המון סרטונים מהפארק.

אזור אחד הוא פארק שעשועים קטן יחסית (מזכיר קצת את הבאלגן ביגור או את קיפצובה) עם כמה מתקנים ומשחקייה.

האזור השני הוא פארק דינוזאורים בתוך חורש שמאוד נעים להסתובב בו. יש שם דגמים בגודל אמיתי של דינוזאורים והסברים מפורטים עליהם. יש כאן משחקייה נוספת.

זאטורלנד

האזור השלישי הוא פארק המיתולוגיה שבנוי סביב אגם ענק שניתן לשוט בו. מסביב לאגם מגוון דמויות מהמיתולוגיה היוונית והסברים עליהן. יש כאן גם פארק חבלים שווה.

פארק המיתולוגיה זאטורלנד

האזור הרביעי מוקדש לחרקים והסברים עליהם ולצידם יש מגוון כלי תחבורה שהילדים יכולים להתנסות בהם (סירות, אופניים ומכוניות) וגם גן שעשועים נחמד.

פארקי שעשועים בפולים

אנרג'ילנדיה – יום 7

גולת הכותרת של הטיול – פארק השעשועים הגדול ביותר בפולין.

הפארק מושקע ביותר בנושא של אבירים, הוא ענק עם רכבות הרים משוגעות ומתקנים מכל סוג שרק תחשבו עליו.

פארקי שעשועים בפולין

מעבר למתקנים יש כאן גם פארק מים עם בריכות ומגלשות ומגוון מופעים לכל המשפחה.

אנרג'ילנדיה

העברנו כאן יום שלם מהפתיחה עד הסגירה למרות שרוב המתקנים הם עם הגבלת גובה של 1.20 מ' ולא התאימו לגדול שלנו.

אם אתם עם ילדים גדולים יותר בהחלט כדאי לשקול לקנות כרטיס ליומיים כי המקום ענק וקשה למצות אותו ביום אחד. לגילאים שלנו יום אחד היה מושלם.

מומלץ לקנות כרטיס מראש באתר – אין צורך לבחור תאריך ספציפי וזה חוסך תורים בכניסה.

אנרג'ילנדיה

זאטורלנד או אנרג'ילנדיה?

אם יש לכם זמן רק לאחד מהם אלה ההבדלים העיקריים:

מבחינת גילאים:

זאטורלנד מתאים לגילאים קטנים יותר. לא הייתי מגיעה לכאן עם ילדים מעל גיל 10-12 וגם אז בגילאים הגדולים מומלץ רק אם הם מתעניינים בדינוזאורים ומיתולגיה או אם הם ילדים סקרנים.

אנרג'ילנדיה בהחלט מתאים לכל הגילאים אבל אידאלי מעל גובה 1.20 מ' כי אז אפשר לעשות את רוב המתקנים. הגדול שלנו מתחת ל-1.20 ועדיין מצאנו הרבה מה לעשות איתו.

מבחינת עומס:

בשניהם היינו באמצע השבוע באוף סיזן (תחילת יוני) והיו די הרבה אנשים. בזאטורלנד לא היו תורים למתקנים ובאנרג'ילנדיה היו תורים קצרים או שלא היו בכלל.

מבחינת מחיר:

אנרג'ילנדיה עלה לנו כמעט פי שתיים מזאטורלנד (500 ₪ לכולנו לעומת 270 ₪) אבל גם החוויה שם הרבה יותר מיוחדת. הפארק מאוד מושקע ומעבר למתקנים יש מגוון גדול של מופעים ומסעדות ויש אזור של פארק מים שנראה מאוד כייפי (לא ניצלנו אותו כי היה קר ביום הביקור שלנו)

מבחינת מתקנים:

אם המטרה העיקרית שלכם בביקור זה מתקנים אז אנרג'ילנדיה עדיף. בזאטורלנד יש מעט מתקנים והוא מאוד מזכיר את קיפצובה או הבלאגן ביגור. מה שכן נחמד בזאטורלנד זה הגיוון כי בנוסף למתקנים יש משחקיות, גני שעשועים ופארק חבלים וכמובן את פארק הדינוזאורים ופארק המיתולגיה. אגב בזאטורלנד אמנם יש מעט מתקנים ועדיין היו 2-3 מתקנים שלא התאימו לגובה של בן ה-6 שלנו.

מסעדות מומלצות בזאטור

Brohouse – מבשלת בירה עם אווירה כיפית שמגישה המבורגרים ומנות בשריות נוספות. גם הבירות שלהם מיוחדות ושוות טעימה.

Twins restaurant – מסעדה איטלקית עם עיצוב קצת "ליד" כמו שאומרים, אבל אוכל טעים

Revel Zator – מסעדה איטלקית חביבה במרכז העיירה

חזרה לקרקוב – יום 8

נסענו לשמורת טבע מקסימה לא רחוקה מזאטור שנקראת Bukowica – זהו יער עם עצים גבוהים ויש מסלול קליל ונוח שעובר ביניהם. בדרך מצאנו פטריות, חרקים, חשופיות ובלוטים שמאוד עניינו את הגדול שלנו. טיילנו שם כחצי שעה כדי לעייף את הקטנצ'יק, אבל המסלול ממשיך ואפשר לעשות שם גם טיול ארוך יותר אם רוצים.

שמורת טבע בוקוביצה

נסענו לקרקוב כ-45 דקות ישר לקניון Bonarca. הקניון הזה מושלם עם ילדים כי יש פה משחקייה ואז כל אחד מאיתנו קיבל קצת זמן לבד לשופינג. אגב זה הקניון היחיד (לדעתי) עם פרימרק בקרקוב.

לסיום מסעדה מומלצת נוספת שנמצאת ממש קרוב למלון שלנו שליד השדה בקרקוב – Skansen Smakow – מסעדה פולנית מסורתית, זולה וכמובן עם פינת משחקים לילדים.

אם לא השתכנעתם בהתחלה, נראה לי שאחרי שקראתם את המסלול השתכנעתם שפולין צריכה להיות היעד הבא – אז רוצו להזמין כרטיסים ואל תשכחו לחזור ולספר לי איך היה.

דבְּרִי במִספָּרִים, גברת:

טיסות

טיסת הלוך חזור של סאן דור (אל-על) לקרקוב כ-380 דולר לאדם (כולל כבודה)

*התינוק היה מתחת לשנתיים אז לא שילמנו על מושב עבורו אלא רק מיסים

לינה

לילה ראשון ואחרון במלון המפטון ליד השדה בקרקוב – כ-150$ ללילה (כולל א. בוקר)

4 לילות בזקופנה במלון Villa T כ-200$ ללילה (לא כולל א. בוקר)

3 לילות ב-Zatoria Luxury glamping כ-300$ ללילה (לא כולל א. בוקר)

רכב

רכב הוזמן מחברת Keddy דרך האתר Rentalcars – רכב משפחתי, ידני. איסוף והחזרה בשדה התעופה בקרקוב. עלות ל-10 ימים כולל ביטוח הגנה מלאה 1,200 ש"ח.