חופשת טעימות בפולין

*העלות הכוללת ללא ארוחות ובזבוזים. פירוט עלויות ניתן לראות בסוף הפוסט. טסנו בסוכות מה שהעלה מאוד את מחיר הטיסה. בתקופות אחרות אפשר למצוא כרטיסים זולים משמעותית.

פולין לא בדיוק היתה בראש רשימת היעדים שאני רוצה להגיע אליהם, אבל כידוע הקורונה משנה תוכניות.

מבין כמה מדינות צהובות שיכולנו לנסוע אליהן בלי בידוד בחזור – הבחירה בפולין היתה קלה והסתברה כבחירה מצוינת! למען האמת היא היתה צריכה להיכנס לרשימה שלי כבר מזמן – האוכל טוב ומערבי, המלונות מעולים ובדיוק בסגנון שאני אוהבת וכל זה במחירים של מזרח אירופה. נוסף על כך הופתענו לטובה מהפולנים. יצא להם שם ולא בצדק של עם קר ואנחנו נתקלנו בדיוק בהיפך הגמור. כולם היו ממש נחמדים, עשו כמיטב יכולתם כדי לעזור ואף היתה להם אנגלית מעולה.

חופשה בפולין

החופשה בפולין היתה חופשת טעימות, לא רק בגלל האוכל הטעים שאכלנו, אלא כי בשלושה ימים הספקנו להיות בשני יעדים – ורשה ולודז' וללא ספק קיבלנו חשק לחזור למדינה הזאת בהקדם.

התניידות בפולין

נחתנו בורשה ומשם מיד המשכנו ללודז' שנמצאת כשעה וחצי נסיעה ממנה.

שכרנו רכב דרך Rentalcars. בחרנו בחברת Car Net שמקבלת ציון מאוד גבוה ואכן לא התאכזבנו, הרכב היה במצב מצוין, הם היו מאוד נחמדים ולא היו לנו בעיות עם ההשכרה.

לחצו כאן להשוואת מחירי השכרת רכב בפולין וכאן כדי לקרוא את המדריך המפורט שכתבתי על השכרת רכב בחו”ל.

חופשה בורשה

טיפ: איך תחסכו כסף על השכרת הרכב?

לאחר ההזמנה שלחו את אישור ההזמנה לחברת פאפם פאפם. זו חברה שנותנת שירות חינמי לחלוטין, ובודקת באופן קבוע האם יש שינוי במחירים של השכרת רכב ביעד.

במידה ומחיר ההשכרה ירד – תקבלו על כך התראה במייל ותוכלו לבטל בקלות את ההזמנה המקורית ולהזמין מחדש במחיר הנמוך. את אישור ההזמנה שולחים למייל yaara@paapmpaapm.com  – בהצלחה!

למי שלא מעוניין לנהוג, התחבורה הציבורית בפולין מפותחת מאוד וניתן להגיע ללודז' או ליעדים רבים אחרים, ברכבת.

בתוך ורשה ניתן להתנייד בתחבורה ציבורית, אך מאחר ומחירי המוניות כל כך זולים העדפנו להתנייד בעזרתן. האמת שהטיפ הכי חשוב הוא דווקא לא לנסוע במוניות אלא באובר כי המחירים זולים משמעותית.

שמעתי על אפליקציה נוספת שדומה לאובר ואמורה להיות אפילו יותר זולה שנקראת Bolt, אמנם קראתי עליה כמה המלצות ברשת, אבל מאחר והיא פחות מוכרת מאובר – העדפתי להשתמש במה שאני מכירה.

לודז'

התחלנו את החופשה שלנו ליד העיר לודז' והסיבה שהגענו לשם היא מלון מיוחד שמצאתי שנמצא לא רחוק מהעיר.

המלון נקרא W bance והוא מלון בועות. מה זה מלון בועות ומה חשבתי עליו – הכל מפורט בכתבה הזו.

מלון בועות מומלץ

אחרי שהתמקמנו בבועה שלנו ולא הפסקנו להתלהב ולצלם נסענו כרבע שעה ללודז' כדי לאכול שם ארוחת ערב.

המסעדה שבחרנו נקראת Quale והיא מסעדת יוקרה שמתמחה באוכל פולני מודרני. היתה לנו חוויה נהדרת במסעדה – השירות היה יוצא מן הכלל והאוכל היה נהדר ומיוחד – הצליח להפתיע אפילו אותנו.

המסעדה נמצאת במרכז העיר, אך שימו לב שהיא בקומת המרתף של הבניין ולכן קל מאוד לפספס אותה. תלכו לפי הסימון בגוגל מפות וחפשו את הכניסה – היא נמצאת בצד הבניין ולא בחלק הקידמי שלו.

לודז'

לודז' היא עיר תעשייתית גדולה שמתפתחת בשנים האחרונות וצומחים בה מקומות בילוי, מסעדות ובתי קפה מודרניים. יש כאן גם סצינת גרפיטי רצינית לחובבי הז'אנר.

אחד המתחמים הבולטים בעיר הוא מנופקטורה – מפעל ישן שעבר הסבה למתחם בילוי ובו חנויות, מסעדות, בתי קולנוע, מוזיאונים ועוד.

בנוסף, לודז' נחשבת לעיר הקולנוע ותמצאו בה מוזיאון קולנוע וגם מלון קולנוע מיוחד – Stare Kino cinema residance שבו כל קומה מוקדשת לעשור אחר וכל חדר הוא בהשראת סרט קלאסי. תוכלו למשל למצוא כאן את חדר "חלף עם הרוח", "קזבלנקה" ועוד כאשר בכל חדר כזה אחד הקירות מעוטר בכרזה ענקית של הסרט.

ורשה

הגענו לורשה בבוקר היום השני והיו לנו שתי מטרות עיקריות לשהות בעיר – שופינג ואוכל טוב. רגע לפני שנגיע להמלצות האלה נתחיל מהדבר החשוב ביותר – המלון.

מלון בורשה

ורשה עמוסה במלונות יפים, מפנקים ולא יקרים ולמרות זאת בחירת המלון היתה קלה עבורי. Puro – היה המלון הכי יפה בעיר וזאת הסיבה שבחרתי בו.

חופשה בורשה

Puro  היא רשת פולנית של מלונות יפים ומעוצבים בשיא הסטייל.

המלון  בורשה נמצא במיקום מעולה במרכז העיר, במרחק הליכה קצר מבתי קפה, מסעדות וחנויות.

יש כאן ספא מפנק עם שתי סאונות ומסאז' מצוין – זה בדיוק מה שצריך אחרי מסע שופינג בעיר

בקומה העליונה של המלון יש rooftop bar עם אווירה כיפית.

ארוחת הבוקר היתה מעולה ומגוונת ובסטנדרטים גבוהים מאוד ביחס למלונות באירופה ובכל זאת ההמלצה שלי היא לאכול בבתי הקפה שבחוץ, זה פשוט הרבה יותר זול ולא פחות טעים.

מלונות מומלצים נוספים בורשה

מלון בדרגת 4 כוכבים הממוקם במרכז העיר. החדרים מעוצבים בסגנון מודרני-יוקרתי. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן

מלון בדרגת 5 כוכבים הממוקם ברכז העיר. עיצוב החדרים ייחודי ושואב השראה משנות ה-50, אך עם טוויסט מודרני. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

מלון בדרגת 4 כוכבים הממוקם במרכז העיר. המלון מעוצב בסגנון צעיר וצבעוני המשרה אווירת כיפית ומלאת שיק. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

המלונות הנ”ל נבחרו בקפידה – בחרתי אך ורק מלונות שהייתי מזמינה עבורי.

מלונות נוספים בסירמיונה תוכלו למצוא בלחיצה כאן.

תמונות המלונות לקוחות מהאתר Booking.com

איפה לאכול בורשה?

חופשה שמשלבת שופינג וקולינריה היא קצת בעייתית מהסיבה הפשוטה שבקניונים אין מסעדות טובות. ככה מצאנו את עצמנו אוכלים בצהריים משהו קטן בשביל לשבוע ובערב השקענו בארוחה טובה.

טיפ חשוב: אם מצאתם מסעדה שאתם רוצים לאכול בה – תזמינו מקום מראש. המסעדות המבוקשות תמיד מלאות.

Beef & Pepper

מסעדת בשרים מעולה עם אווירה צעירה. לעיתים יש כאן הופעות חיות.

למנה ראשונה הזמנו שרימפס שהיה מצוין ולעיקריות לקחנו המבורגר וסטייק ששניהם היו נהדרים.

הקינוח שהזמנו, ספרת שוקולד, היה פחות לטעמנו.

Etno Caffé

רשת של בתי קפה איכותיים הפרוסים בכל רחבי פולין. אחד הסניפים שלה היה קרוב למלון שלנו ואכלנו שם ארוחת בוקר נהדרת. למרות שזאת רשת – בתי הקפה מעוצבים מדהים, כך שממש כיף לשבת בהם. בנוסף לקפה ולארוחות בוקר יש כאן גם ויטרינת קינוחים עמוסה שעשתה לנו את החיים קשים. בסוף בחרנו בטארט פיסטוק מצוין.

מסעדות מומלצות בורשה

שוק Hala Koszyki

שוק אוכל מקורה וכייפי בורשה.
רוב שווקי האוכל השווים בעיר פתוחים רק בסופ"שים, אבל השוק הזה פתוח בכל ימות השבוע מהבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה.
בשוק יש כמה דוכני אוכל לצד מסעדות שף. אנחנו דגמנו כמה דוכנים שונים ואלה ההמלצות שלי:
נאצ'וס ב-soul food אמנם נאצ'וס זה לא כזה מרגש אבל הם הוגשו עם סלסת מנגו צ'ילי שהעיפה אותי!
סנדביץ' Big Havana club ב- Buena vista social food מתן טוען שזה הסנדביץ' הכי טעים שהוא אי פעם אכל.
שוקולדים ב-Karmello – חנות שוקולדים עם מבחר ענק. כל הפרלינים שטעמתי היו מעולים.

מסעדות בורשה

המלצות קולינריות נוספות שלא הספקנו לבדוק הפעם:

מסעדת Der Elefant

מסעדת Butchery & wine

מסעדת Zebra i kosci

בית קפה Bulke przez Bibulke

מסעדת N31

שוק Targ Sniadaniowy – שוק ארוחות הבוקר שפעיל רק בסופי שבוע. ממליצה להתעדכן במיקום השוק שמשתנה ובשעות הפעילות בעמוד האינסטגרם שלהם.

שופינג בורשה

העיר מפוצצת בקניונים, כך שהייתי צריכה לעשות מחקר לאן עדיף ללכת ביומיים שהיו לנו. בסוף הצלחתי לצמצם לשלושה בלבד שהצליחו לסגור לנו את הפינה.

Galeria Mlociny

הידוע גם בתור הקניון של פריימרק. הקניון הזה מרוחק ממרכז העיר (כ-40 דקות נסיעה), אך היתרון הבולט שלו הוא שנמצא כאן סניף פריימרק היחיד בסביבה.

הפריימרק כאן הוא סניף של שתי קומות עם כל המחלקות האהובות. הוא קטן יחסית לסניפים בערים אירופאיות אחרות, אך לטעמנו הוא ממש מוצלח. מצאנו בו הרבה בגדי בייסיק לנו ומגוון בגדים לקטנטנים.

בנוסף לפריימרק יש כאן סניפים של כל הרשתות הגדולות – מנגו, זארה, H&M  וכו'. יתרון נוסף של הקניון הוא שמאחר והוא מרוחק מהמרכז הוא פחות עמוס.

לחצו כאן לרשימת החנויות המלאה של הקניון.

Westfield Arkadia

קניון ענק ומאוד מומלץ שנמצא קרוב למרכז העיר. אם אתם לא חובבי פריימרק, או שלא מתחשק לכם לבזבז נסיעה לקניון הרחוק, זו ללא ספק האופציה הכי טובה בשבילכם.

קניונים בורשה

Factory Ursus

אאוטלט שיש בו בעיקר מותגי ספורט מוכרים יותר ופחות. נמצא מחוץ למרכז, אך קרוב לשדה התעופה שופן. אנחנו עצרנו שם עם הרכב בדרך חזרה מלודז' ומשם המשכנו לשדה התעופה כדי להחזיר את הרכב.

למרות ששנינו אוהבים בגדי ספורט וכושר זה המקצוע של מתן, לא מצאנו שם מציאות וחשבנו שהמחירים לא היו אטרקטיביים במיוחד. יכול להיות שכדאי לבקר פה רק בתקופות של סיילים.

לחצו כאן לרשימת החנויות המלאה של הקניון.

אם אתם פחות מתחברים לקניונים או לא רוצים לנסוע אליהם במיוחד, יש במרכז העיר ברחוב Marszalkowska (ממש סמוך למלון שבו התארחנו) כמה חנויות גדולות ואהובות דוגמת Flying tyger, C&A, Zara, Mango, TK Maxx ועוד.

מה עוד מומלץ לעשות בעיר?

סיור פאבים לילי עם המון אלכוהול ומשחקי שתייה

סיור במוזיאון הוודקה כולל טעימות

ביקור במוזיאון האשליות

סיור מודרך של שעתיים בעיר העתיקה (באנגלית)

פולין היתה יעד נפלא לחופשה קצרה וורשה בהחלט עשתה את העבודה כיעד לחופשה אורבנית מלאה בשופינג וקולינריה. אין לי ספק שעוד אחזור לאזורים נוספים של המדינה.

בתור נכדה לשורדי שואה שרבים מבני משפחתי המורחבת נספו על אדמת פולין, אני מרגישה מחויבת להתייחס לנושא השואה. אחרי שהייתי פעמיים בפולין ב"טיולים" או יותר נכון מסעות שקשורים במהותם להיסטוריה החלטתי שהפעם אני מרשה לעצמי חופשה נטו ללא התעסקות בעבר. אני יודעת שלא כל אחד יכול לעשות את ההפרדה הזאת, אבל עבור מי שמצליח להפריד, פולין וורשה באופן ספציפי היא יעד מאוד מומלץ לחופשה.

למידע נוסף על פולין אני ממליצה להיעזר בקישורים הבאים:

קבוצת הפייסבוק חופשה בוורשה, קרקוב ושאר פולין – קבוצה מעולה עם המון המלצות, עזרה הדדית ומידע על נסיעה בתקופת הקורונה.

לודז' עיר הלבנים האדומות – כתבה בבלוג רואה עולם עם מגוון המלצות לעיר

לודז' – אהבה ממבט שני – כתבה בבלוג אלטנרנע-טיבה המתמקדת בהמלצות על אומנות רחוב בעיר

דבְּרִי במִספָּרִים, גברת:

טיסות

טיסת הלוך של Wizzair. טיסת חזור של Lot. כולל טרולי לכל אחד מאיתנו ומזוודה אחת.

עלות כ-450 יורו לשנינו.כאמור העלות גבוהה בגלל שטסנו בחופשת סוכות. לרוב מחירי הטיסות זולים משמעותית

לינה

WBance – מלון בועות ליד העיר לודז'. 130 יורו ללילה לזוג לא כולל א. בוקר.

PURO Warszawa Centrum – מלון בוטיק יפהפה במרכז ורשה. 130 יורו לזוג ללילה כולל א. בוקר

רכב

רכב הוזמן מחברת Car Net דרך האתר Rentalcars – רכב משפחתי, ידני. איסוף והחזרה בשדה התעופה בורשה. עלות ליום אחד כולל ביטוח הגנה מלאה 40 יורו.

עלויות הדלק זניחות.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

1. תודה רבה אינפורמציה מועילה מאד .

1. בשמחה!

2. אחלה פוסט. בדיוק כמו הטיול…קליל, חמוד ומעשיר
    תודה.

הערה קטנטנה-
    סר לי קצת סיכום עלויות במסעדות שהיית כדי להבין את עלויות האוכל (שאני יודע שזולות יחסית) במסעדות

1. היי שייקה,
      תודה על התגובה הנחמדה!
      לגבי עלויות – זה ממש משתנה בין מסעדה למסעדה לצורך העניין באחת מהן הסטייק עלה 70 ש"ח ובשנייה 100 ש"ח. אני ממליצה להסתכל בגוגל ברוב המקרים ניתן למצוא את תפריטי המסעדות בקלות ולהתעדכן במחירים

3. אנחנו מתכננים להגיע לוורשה בחודש אוגוסט עם 3 ילדים צעירים . יש אטרקציות לילדים? והאם ידוע על מסעדות / אוכל טבעוני?

1. לא טיילתי עם ילדים אז לא חיפשתי אטרקציות, אבל בטוחה שיש. כנל לגבי אוכל טבעוני.
      אני ממליצה להכנס לקבוצת הפייסבוק "חופשה בורשה קרקוב ושאר פולין" ולשאול שם בטוחה שתקבלי מגוון המלצות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

רוצה לקבל עידכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת?