מליסבון לפורטו – Road trip במרכז וצפון פורטוגל

בקיץ 2020 תיכננו חופשה בחופים של דרום פורטוגל שכמובן נגנזה בזכות הקורונה. נותרנו עם ואוצ'רים בחברה הפורטוגלית שעמדו לפוג תוקף וידענו שאנחנו חייבים לנצל אותם. מאחר והיה מדובר בחודש מאי ויתרנו על הדרום כי לא מספיק חם לחופים והחלטנו לצאת ל-road trip  של טעימות מכל מה שיש למרכז ולצפון פורטוגל להציע.

היה לרשותנו כמעט שבוע ומגבלה אחת מרכזית – אני, שהייתי בסוף חודש שביעי להריון ורציתי להימנע ככל הניתן מעליות (דבר די מאתגר בפורטוגל…). זאת הסיבה שכמעט לא בילינו בליסבון ובפורטו עצמן – נשמור אותן להזדמנות אחרת. הטיול שלנו בפורטוגל התמקד בטיולי טבע קלילים, בעיירות יפות ובמלונות מיוחדים.

כן, אני אומרת כבר מעכשיו – המסלול שלנו לא היה אידיאלי מבחינת התכנון בגלל שהדבר שהיה לי הכי חשוב זה לבחור מלונות מיוחדים שאני אוהבת ורק אח"כ בניתי את המסלול.

ובכל זאת חזרתי עם לא מעט המלצות לכמה מהאזורים היפים ביותר בפורטוגל ואתם מוזמנים לקחת מהן את מה שרלוונטי למסלול שלכם.

כל ההמלצות כולל סרטונים נמצאים בהיילייט Portugal באינסטגרם שלי.

התניידות בפורטוגל

בגלל שמדובר ב-Road trip  שכרנו רכב כדי שיהיה לנו נוח להתנייד. חשוב לציין שבפורטוגל יש רשת רכבות טובה ואם אתם מעוניינים להגיע לערים מרכזיות בלבד, אפשר בהחלט לעשות זאת בלי לשכור רכב.

שכרנו רכב בשדה התעופה של ליסבון. ההזמנה נעשתה דרך האתר Rentalcars.

בחרנו בחברת Sixt שמקבלת ביקורות טובות וגם נתנה הצעה אטרקטיבית מבחינת המחיר. היינו מרוצים מאוד מהרכב שקיבלנו, הוא היה במצב מצוין.

חשוב לציין שמאחר והחזרנו את הרכב בסוף הטיול במיקום שונה (פורטו) היינו צריכים לשלם על כך תוספת.

לחצו כאן להשוואת מחירי השכרת רכב בפורטוגל וכאן כדי לקרוא את המדריך המפורט שכתבתי על השכרת רכב בחו"ל.

טיפ לגבי השכרת הרכב: בפורטוגל יש כבישי אגרה רבים. ניתן לבקש בדלפק ההשכרה שיוסיפו לכם מכשיר של כבישי אגרה – כך תוכלו תמיד לעבור במסלול המהיר (הירוק, המסומן ב-V והוא תמיד המסלול השמאלי ביותר). מדובר בעלות של כ-12 יורו והיא חוסכת לכם התעסקות עם תשלומים על כבישי האגרה במהלך הטיול.

מליסבון לפורטו

איך תוכלו לחסוך כסף על השכרת הרכב?

לאחר הזמנת הרכב, שלחו את אישור ההזמנה לחברת פאפם פאפם. זו חברה שנותנת שירות חינמי לחלוטין, ובודקת באופן קבוע האם יש שינוי במחירים של השכרת רכב ביעד.

במידה ויש ירידת מחיר תקבלו על כך מייל ותוכלו לבחור האם לבטל את ההזמנה המקורית ולהזמין מחדש במחיר הנמוך יותר.

ממליצה לכם לשלוח את אישור ההזמנה שלכם אליהם למייל yaara@paapmpaapm.com,  ואולי גם אתם תצליחו לחסוך ככה כסף.

חנייה

אחד הדברים שהטרידו אותי טרום הנסיעה הוא איפה לחנות בערים ובעיירות. לכן בכל מקום שאמליץ עליו אספר איפה חנינו.

לגבי פארקים לאומיים – קראתי הרבה ביקורות שיש שם מצוקת חנייה באזורים המתויירים לכן אני ממליצה לטייל שם באמצע השבוע או אם אין ברירה ואתם מטיילים בסופ"ש להגיע כמה שיותר מוקדם בבוקר.

ליסבון

כאמור, כמעט ולא בילינו בליסבון עצמה ולכן גם לא ישנו בעיר. בחרנו לישון באיזור כפרי ומקסים שנמצא כשעה מזרחית מליסבון במלון בוטיק מהמם שנקרא L’and vineyards. המלון מומלץ בחום במיוחד אם אתם רוצים לטייל באזור אלנטחו ובעיירה Evora הסמוכה אליו. אני לא ממליצה להתמקם בו אם המטרה היא ביקור בליסבון.

ההמלצה היחידה שיש לי לליסבון היא על סשן צילומים מקצועיים שעשינו בעיר. בחרנו באתר Airbnb בצלם שנקרא פיליפה ומקבל המון ביקורות מעולות. שילמנו כ-500 ₪ על שעת צילומים בעיר (בפועל זה התארך לשעה וחצי). פיליפה היה מקסים ומקצועי, היה לנו כיף להעביר איתו את השעה הזאת והוא גם דאג לקחת אותנו רק באיזורים מישוריים של העיר (לבקשתי).

שבוע בפורטוגלתמונות נבחרות מהצילומים עם פיליפה

מאחר ולא רצינו להיכנס עם הרכב לתוך העיר, החננו אותו בקניון Colmbo ומשם נסענו במטרו לתוך העיר. זה היה מאוד נוח. קחו בחשבון שהחנייה בקניון היא בתשלום.

הקניון עצמו מומלץ אם אתם מחפשים שופינג – הוא ענק ויש בו את כל הרשתות הגדולות, כולל סניף של פרימרק.

קשקאיש

עיירת חוף מקסימה שנמצאת כ-20 דקות נסיעה מליסבון. העברנו בה בכיף חצי יום שכלל בעיקר שיטוט בסמטאות הצבעוניות. בנוסף לרצועת החוף, יש כאן שלל בתי קפה ומסעדות וכמובן חנויות מזכרות.

חופשה בפורטוגל

מסעדה מומלצת: Maritimo – מגישה מנות מהמטבח הפורטוגזי, בעיקר פירות ים ודגים. הישיבה בחוץ תחת עץ ענק והאווירה נעימה במיוחד.

קשקאיש

חניה: חניון עירוני בתשלום – Parque Largo da Estacao Telepark by Empark

סינטרה

כמה לא נכתב על סינטרה, ככל הנראה היעד הכי מפורסם בפורטוגל, ובצדק! האזור של סינטרה מרהיב – הוא שוכן בלב הטבע הפראי ויש בו מגוון ארמונות צבעוניים ומיוחדים.

אנחנו כמעט פיספסנו אותו בגלל עניינים לוגיסטיים של חניה, אבל למזלנו בסוף הצלחנו למצוא חניה ליד  Palacio de monserrate  – ארמון קטן ויפהפה מוקף בגנים מטופחים שהדרך אליו עוברת ביער טרופי שיגרום לכם להרגיש שאתם בדרום אמריקה. השבילים מסודרים ומסומנים כך שקל מאוד להתמצא שם.

שבוע בפורטוגל
בסינטרה יש עוד שפע ארמונות מרשימים ומפורסמים יותר עם גנים מרהיבים וטבע מטריף ואני ממליצה להקדיש לאזור הזה לפחות יום שלם (אנחנו לגמרי לא מיצינו).

כדי לא להסתבך עם חניה, כמונו, מומלץ להחנות את הרכב באחד החניונים בכניסה לעיר ומשם להתנייד באוטובוס הופ און-אוף. לחלופין אפשר גם להגיע ברכבת מליסבון או בטיול מאורגן.

ישנם מגוון של טיולי יום מאורגנים חלקם כוללים ביקור בקשקאיש ובקאבו דל רוקה (הנקודה המערבית ביותר באירופה). לחצו כאן לחיפוש טיול מאורגן שיתאים להעדפותיכם.

אובידוש

עיירה עתיקה מקסימה וציורית הנמצאת כשעה נסיעה צפונית מליסבון. החנייה היא מחוץ לעיר העתיקה ומשם ממשיכים ברגל כי אין כניסת רכבים. העיירה מוקפת חומה ולגמרי מזכירה סצינות מסרטים על ימי הביניים. היא מתויירת למדי ולמרות זאת שומרת על הקסם שלה. בין הסימטאות תוכלו למצוא בתי קפה, מסעדות, חנויות מזכרות, חנויות של אומנים מקומיים, שוקולטריות וחנויות המוכרות את הליקר המקומי.

טיול בפורטוגל

זוהי נקודת עצירה מומלצת בדרך בין ליסבון לפורטו וכדאי להקדיש לה כ-2-3 שעות.

חניה: חניון בתשלום – Estacionamento Caixa Geral de Depositos Obidos –  מיקום מושלם סמוך לכניסה לעיר העתיקה.

מזרח פורטוגל והפארק הלאומי Serra da Estrela

ישנו באזור הזה במקום מושלם ומיוחד שנקרא Natura Glamping (כתבתי עליו בהרחבה כאן). לצערי לא הספקנו לטייל כל כך באזור בגלל כל מיני אילוצים, אבל אם אתם מגיעים לכאן – הפארק הלאומי עמוס במסלולי טיול יפהפיים עם מפלים, נחלים ויערות. מקום נוסף ששווה ביקור באזור הוא הכפר העתיק Monsanto – זהו כפר קטן שנבנה בין בולדרים טבעיים המקנים לו מראה ייחודי. יש כאן סמטאות קסומות, בתי קפה אותנטיים ונקודת תצפית מרשימה שמשקיפה על בתי הכפר ועל האזור כולו.

גלמפינג מומלץ בפורטוגלמקום הלינה שלנו סמוך לפארק הלאומי Serra da Estrela

אווירו – Aveiro

העיירה אווירו נקראת גם ונציה של פורטוגל הודות לנהר החוצה אותה ובו שטות גונדולות. עוד אחד מסימני ההיכר שלה הם הגשרים שעוברים מעל הנהר ומעוטרים בסרטים צבעוניים, אותם קושרים זוגות כדי לציין את אהבתם (בדומה לגשרי מנעולים, רק יפה יותר בעיני).

גם כאן תוכלו להנות מהארכיטקטורה הצבעונית המאפיינת את פורטוגל, ממגוון בתי קפה וחנויות ומ-Aveiro Forum –  מרכז קניות מקורה ויוקרתי עם רשתות כמו פול אנד בר, זארה ומנגו.

חופשה בפורטוגל

באופן אישי פחות התחברתי לאווירו, כך שאני לא ממליצה להגיע אליה במיוחד, מצד שני היא נמצאת על הדרך בין ליסבון לפורטו ואם אתם בכל מקרה מחפשים מקום לעצור בו – זו אפשרות טובה.

חניה: אנחנו חנינו בחניון של הקניון Aveiro Forum – מדובר בחניון בתשלום שממוקם ממש במרכז.

פורטו

לעיר פורטו, השנייה בגודלה בפורטוגל הקדשנו את אחר הצהריים האחרון של הטיול. גם היא שופעת עליות וירידות ולכן הטקטיקה שלנו היתה להגיע למרכז העיר במטרו, ללכת בירידה עד לנהר הדורו, שם גם אכלנו ארוחת ערב, ומשם לחזור במונית לתחנת המטרו (המוניות בעיר זולות מאוד ואובר אפילו זול יותר, אך חשוב להוריד את האפליקציה מראש בארץ כי מקבלים קוד אישור ב-SMS).

הגעתי לפורטו עם הרבה ציפיות וקצת התאכזבתי, היא היתה פחות מרשימה משחשבתי, מאוד עמוסה והרגיש שכולה בשיפוצים. הסיבה היחידה שהיה שווה להגיע לפה בגללה היא שכאן אכלנו את הארוחה הטובה ביותר שאכלנו בטיול. למרות שמדובר במסעדה עם מיקום של מלכודת תיירים – ממש על הטיילת המשקיפה על נהר הדורו – הופתענו לגלות מסעדה עם אוכל נפלא ומדויק (השירות אגב לא היה להיט, אבל האוכל פיצה על זה). המסעדה נקראת Muro do Bacalhau והיא מתמחה בדגים ופירות ים. המנות הן בגודל של מנות ביניים ולכן מומלץ לבחור כמה ולחלוק אותן.

מסעדה בפורטו

פורטו היא נקודת מוצא מצוינת למי שרוצה לחוות את עמק הדורו – אזור היין המפורסם של צפון פורטוגל. אנחנו ויתרנו על האזור והיקבים המומלצים שלו מסיבות ברורות (מי רוצה לבקר ביקב כשהוא לא יכול לשתות אלכוהול?), אבל הוא כמובן שווה ביקור. אם אתם מטיילים ללא רכב, תוכלו להגיע לאזור וליהנות מטעימות יין בסיור יומי היוצא מהעיר – לחצו כאן לפרטים על הסיור ולהזמנה.

הפארק הלאומי פנדה ג'רש

ללא ספק אחד ההיילטים של הטיול. הפארק הענק הזה משתרע על פני מאות קמ"ר וחלקו אפילו נמצא בשטח ספרד. אנחנו הקדשנו לו חצי יום והתמקדנו בחלק מאוד קטן שלו- בצפון מערב הפארק. עשינו שם שני מסלולים קצרים (המסלולים עצמם ארוכים יותר, אנחנו הלכנו עד שנמאס לנו וחזרנו לרכב) – שניהם עוברים לאורך הנהר השוצף ומוקפים בצמחייה עבותה שנותנת תחושה של יער קסום.

הפארק הלאומי פנדה גרש

שמות המסלולים (כפי שהם נקראים בגוגל מפות):

Praia Fluvial de Sistelo

Praia Fluvial Poço das Caldeiras

המרחק בניהם הוא כ-10 דקות נסיעה. יש בפארק עוד מגוון גדול של מסלולים ברמות קושי שונות כך שבהחלט מומלץ להקדיש לו לפחות יום שלם ואפילו יותר אם אתם חובבי מסלולי הליכה בטבע. קחו בחשבון שהכבישים באזורים הפארק מפותלים מה שגורם לזמן נסיעה ארוך ממקום למקום.

צפון פורטוגל

לינה בצפון פורטוגל

בחרנו ללון במלון בוטיק קטן וקסום באזור כפרי מוקף כרמים ומדשאות. הוא נמצא בערך באמצע הדרך בין פורטו לפנדה ג'רש כ-45 דקות נסיעה מכל אחד מהם. המלון נקרא Terra rosa country house והוא מלון משפחתי קסום השוכן במבנה אבן עתיק. עיצוב החדרים משלב בין הכפרי למודרני מה שיוצר מלון רומנטי במיוחד. בקיצור – מושלם לחופשה זוגית.

מלון מומלץ בצפון פורטוגל

אופציות נוספות ללינה באיזור הצפון תוכלו למצוא בכתבה על מקומות לינה מיוחדים בפורטוגל.

פורטוגל היא אחד היעדים המיוחדים והמגוונים שהייתי בהם. אין לי ספק שכל אחד יימצא כאן את מה שהוא אוהב כי יש כאן הכל מהכל – חוויה אורבנית, שופינג, חופים, מסלולי טיול, עיירות וכפרים, יקבים, ארמונות, היסטוריה ועוד. אין לי ספק שאחזור אליה, כי מה שראינו הוא רק חלק קטן מאוד ממה שיש למדינה הזו להציע.

המלצות נוספות על פורטוגל תוכלו לקרוא בבלוג Chasing Landscapes.

רוצים לקבל עדכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת? השאירו כתובת אימייל והרשמו לניוזלטר

אולי יעניין אותך גם:

חוף קומוס

כרתים שלא הכרתם

נסענו ביולי 2021 ל-3 ימים 4 חברות עלות כוללת כ-580 יורו לאדם* *העלות הכוללת ללא ארוחות ובזבוזים. פירוט עלויות ניתן לראות בסוף הפוסט אחרי שהייתי

קרא עוד »

סוף שבוע ירושלמי

ירושלים היא אחד המקומות שהכי גורמים לי להרגיש חו"ל בארץ. משהו באווירה וגם באוויר ( שקריר אפילו בערבי הקיץ) מרגיש לי כל כך שונה מישראל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

רוצה לקבל עידכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת?