איי סיישל – החופשה הטרופית המושלמת

*העלות הכוללת לזוג ללא ארוחות ובזבוזים. פירוט עלויות ניתן לראות בסוף הפוסט

סיישל אף פעם לא היתה בראש רשימת היעדים שאני חייבת להגיע אליהם. היא נשרכה לה מאחור ברשימת ה-Nice to have.

הגיעה הקורונה, טרפה את הקלפים, והשאירה את סיישל כיעד האטרקטיבי היחיד (מבחינתי לפחות) שאפשר לטוס אליו בלי בידוד.

עכשיו תנו לי לשכנע אתכם למה סיישל צריכה לעלות מיד לראש הרשימה שלכם –

מדובר בגן עדן עלי אדמות  – הביטוי הזה כל כך שחוק, במיוחד בהקשר לסיישל, אבל אי אפשר להכחיש – זה תיאור מדויק של המדינה המופלאה הזו.

אתם בטח תגידו שיש עוד הרבה יעדים שעונים לתיאור הזה, וזה נכון, אבל (!) סיישל היא המדינה הטרופית הכי נגישה לישראל. למה הכוונה? ניתן להגיע אליה בטיסה ישירה של 6 שעות בלי קונקשנים ובלי טיסות ארוכות ויקרות.

וקבלו עוד בונוס חשוב להריוניות ולכאלה שמתכננות הריון – בניגוד לרוב היעדים הטרופיים בעולם, בסיישל אין זיקה.

איי סיישל

אחד הדברים שאהבתי בסיישל זו העובדה שהייתי באפריקה וגם הרגשתי את האווירה האפריקאית (במיוחד בבירה, ויקטוריה), אבל בלי הדברים שתמיד הרתיעו אותי – לכלוך, פשיעה ותת תנאים. היא נחשבת למדינה בטוחה ולמרות שיש שם עוני, אין כמעט פשיעה והרחובות וגם הטבע נקיים מאוד.

לכל הספקנים שחושבים שסיישל זה לא בשבילם, כי זה יעד יקר – תנו לי לחדש לכם – חופשה בסיישל לא חייבת להיות יקרה. זה נכון שיש שם ריזורטים שעולים אלפי דולרים ללילה, אבל יש שם גם דירות ומלונות בעשרות דולרים ללילה.

נגן וידאו

החופשה שלנו בסיישל היתה קצרה וניסינו להספיק לראות כמה שיותר, כך שהספקנו לבקר בכל שלושת האיים המרכזיים – מאהה, פרלין ולה דיג. במאהה ובפרלין ישנו ובלה דיג ביקרנו לכמה שעות. תוכלו לראות את ההיילייטס מהחופשה שלנו בעמוד האינסטגרם של הבלוג.

מאהה

האי הגדול ביותר, בו נמצא שדה התעופה הבינלאומי וגם הבירה ויקטוריה.

במאהה ישנו במלון Caranabeach שבצפון האי (תוכלו לקרוא את הסקירה המלאה שכתבתי עליו בכתבה על המלונות המומלצים בסיישל).

מלונות מומלצים בסיישלבריכה פרטית בחדר שלנו במלון

מבחינת אוכל, אכלנו בעיקר במלון, לכן אין לי המלצות על מסעדות. המסעדה של המלון מעולה ולא זולה (זו מסעדת שף) אז גם אם לא תשהו במלון, אני בהחלט ממליצה להגיע אליה.

מה לעשות במאהה?

חופים

Caranabeach – החוף של המלון, שהיינו בו, יפהפה. מדובר בחוף ציבורי, כך שגם מי שלא אורח של המלון יכול להגיע אליו.

מאהה, סיישל

Anse major – חוף קטן ומהמם, שכדי להגיע אליו נדרשת הליכה של כשעה. הדרך לחוף יפה ומגוונת וכוללת תצפיות על קו החוף מצד אחד ואת נופי הג'ונגל מהצד השני. כדי להגיע לתחילת המסלול יש לכתוב במפות גוגל  Anse Major Trail. לקראת הסוף הכביש נעשה צר, אז כשאתם מתקרבים ליעד, תתחילו לחפש חנייה בצידי הדרך.

חופשה בסיישלאטרקציות בסיישל אטרקציות בסיישלהחוף והנופים בדרך אליו

חופים נוספים מומלצים שלא הספקנו להיות בהם:

  • Beau vallon – לאו דווקא החוף הכי יפה, אבל הוא בין המוכרים והמתוירים באי. יש בו ריכוז גדול של מסעדות וברים
  • Anse Royale
  • Anse Intendance
  • Petite Anse הידוע גם בכינוי  – החוף של מלון Four Seasons

הגנים הבוטניים

נמצאים סמוך לויקטוריה, מקום נחמד להעביר בו שעה. אנחנו ביקרנו שם ביום שהיה מעונן מדי וחיפשנו חלופות לבילוי בבריכה או בים. תוכלו למצוא שם את הצבים הסיישליים הענקיים וגם להאכיל אותם ולראות הרבה סוגים של צמחייה טרופית מיוחדת, אפילו ראינו אננס ורוד!

סיישל גנים בוטנייםאיי סיישל

העיר ויקטוריה

הדעות חלוקות לגבי השאלה האם שווה לבזבז את הזמן על ויקטוריה. אנחנו החלטנו להקדיש לה חצי יום, ואני שמחה על ההחלטה הזאת. אני לגמרי מבינה את מי שאומר שזה מיותר, כי אין בה שום דבר מעניין במיוחד. הסיבה שבגללה בכל זאת נהניתי מהביקור בויקטוריה, היא שזו ההזדמנות היחידה שהיתה לי להרגיש את אפריקה ואת התרבות השונה ולראות דברים שהם מעבר לטבע ולנופים.

סיישל

האטרקציה העיקרית בעיר היא השוק. זהו מבנה קטן ובו שתי קומות בקומה הראשונה מוכרים פירות, ירקות, בשר ודגים ובקומה השנייה יש חנויות מזכרות. ברחובות הסמוכים לשוק יש חנויות, ושם קנינו מתנות וחטיפים מיוחדים.

אזור נוסף מעניין בעיר (שלא הספקנו לבקר בו) הוא האי עדן. זהו האזור היוקרתי של ויקטוריה יש בו מגוון דירות נופש, מסעדות ותוכלו למצוא כאן גם קניון מערבי יחסית.

מסאז'

שמעתי המלצות רבות על הספא במלונות השונים. במקרה שלנו הספא במלון היה סגור בגלל הקורונה וביקשנו שיזמינו לנו מסאז' במקום אחר. המקום נקרא Peppermint והוא ממוקם באזור בו ואלון. זה ספא בסגנון תאילנדי אותנטי, לא מפנק או יוקרתי, אבל המסאז' היה מעולה, כך שאני מאוד ממליצה.

טיולי יום

אם בחרתם לשהות במאהה ולא מתחשק לכם לעבור בין מלונות שונים במהלך החופשה – תוכלו להגיע לאיים נוספים ומרהיבים במסגרת טיול יום מאורגן. בלחיצה כאן תמצאו טיולים כאלה למגוון יעדים. שימו לב שמומלץ לבחור בטיול שמקבל ביקורות טובות (4 ומעלה) ועם כמות גדולה של ביקורות (רצוי מאות ביקורות).

פרלין

האי פרלין הוא השני בגודלו בסיישל, אך הוא די קטן וניתן להקיף אותו בפחות משעה. בפרלין יש שדה תעופה קטנטן שאליו מגיעות טיסות ממאהה. דרך נוספת להגיע אל האי היא במעבורת.

אנחנו בחרנו לטוס, גם מפאת חוסר זמן וגם בגלל ששמעתי סיפורי זוועה על השייט שיש הרבה שמקיאים במהלכו. אם החלטתם ללכת על המעבורת, כדאי להצטייד בכדורים נגד בחילה.

איי סיישלהנוף מהמטוס בדרך לפרלין

בפרלין ישנו ב-Les Lauriers eco hotel שהוא מלון מושלם עם value for money נהדר ביחס לסיישל. גם עליו תוכלו לקרוא בהרחבה בכתבה על המלונות המומלצים בסיישל.

סיישלהבריכה במלון

גם במקרה הזה אכלנו בעיקר במלון, וכשאכלנו במסעדות בחוץ האוכל היה נחמד, אבל לא משהו ששווה להמליץ עליו. המסעדה של המלון היתה מצויינת עם מחירים סבירים ואני ממש ממליצה עליה.

מה לעשות בפרלין?

חופים

Anse Lazio – יש האומרים שהוא החוף הכי יפה בפרלין. הוא באמת מרשים וגדול ויש בו המון פינות מוצלות מתחת לעצים (שזה בונוס ענק בשמש הקופחת של סיישל). כשאנחנו ביקרנו בו, בתחילת דצמבר, הוא היה מלא באצות, ולכן קצת התבאסנו עליו.

anse lazio פרלין סיישלהצלחתי למצוא פינה בלי אצות להצטלם בה

Anse Georgette – בתחרות צמודה עם Anse Lazio על התואר החוף הכי יפה בפרלין. החוף שייך לבית המלון Constance Lemuria, ויש לתאם ביקור מראש מול המלון, כי הם מגבילים את כמות המבקרים, כדי שלא יהיה עמוס מדי (בלי קשר לקורונה). את הביקור צריך לתאם לפחות יום מראש. אנחנו לא ידענו את זה, ולכן לא הספקנו לבקר בו.

שמורות טבע

בפרלין יש שתי שמורות טבע, הראשונה והמוכרת יותר היא Vallee de mai והשנייה היא Fond Ferdinand. אחרי שקראתי חוות דעת של אנשים שהיו בשתי השמורות, החלטתי שנלך לפונד פרדיננד. הכניסה אליה זולה יותר ובמסגרת הביקור בשמורה מקבלים גם סיור מודרך ללא תשלום (לא ניתן להסתובב שם ללא מדריך).

הביקור בשמורה אורך כשעה וחצי וכולל טיפוס של כ-700 מדרגות שבסופן מגיעים לנקודות תצפית מהממת על האיים הקרובים, ולאחר מכן חוזרים באותה הדרך לתחילת המסלול.

חופשה בסיישל

700 מדרגות נשמע קשוח, וזה אכן לא פשוט במיוחד כשיש כמעט 100 אחוזי לחות בג'ונגל הזה. החלק הטוב הוא שעושים הרבה עצירות לאורך הדרך כדי לשמוע הסברים על הצמחים השונים ועל סיישל כך שזה סביל בהחלט. בנוסף חשוב לדעת שרוב המסלול עובר בתוך הג'ונגל, מה שאומר שהוא מוצל לגמרי.

לה דיג

האי המיושב השלישי בגודלו בסיישל הוא אי קטנטן וקסום. יש בו מעט מאוד מכוניות ודרך ההתניידות העיקרית בו היא אופניים.

בלה דיג אין שדה תעופה, והדרך הכי טובה להגיע אליו היא במעבורת מפרלין או ממאהה. ניתן להגיע גם במסוק פרטי, אך מדובר בחווייה יקרה למדי (כ-900 יורו לכיוון ממאהה).

אנחנו הגענו ללה דיג במעבורת מפרלין. השייט ארך 15 דקות, וכשהגענו לרציף מיד התנפלו עלינו משכירי האופניים. בגלל שאני לא יודעת לרכוב, חיפשנו אופניים דו מושביים והצלחנו למצוא כאלה בעלות של 50 ₪ לכל היום.

איי סיישלה"כבישים" בלה דיג

היו לנו רק 5 שעות לחקור את האי הזה, וזה לא הספיק לנו כדי למצות אותו. אני ממש מצטערת שלא ישנו שם, כי האווירה בלה דיג מדהימה. זה אי מאוד שקט עם וייבים רגועים, כך שהוא מתאים למי שאוהב את הסגנון הזה ולא למי שמחפש אקשן ומסיבות (זה נכון לכל סיישל, אבל ללה דיג במיוחד).

מה יש לעשות בלה דיג?

חופים, חופים ועוד קצת חופים, וכל אחד יותר יפה מהשני.

Anse Source D’argent – החוף שקיבל את התואר המחייב "החוף הכי יפה בעולם". אני דווקא חשבתי, שהחוף השני שהיינו בו  (Anse Grand), היה הכי יפה בעולם או לפחות הכי יפה שאני ראיתי, אבל אין ספק שזה החוף הכי מיוחד שזכיתי לראות.

החוף הכי יפה בעולם

Anse Source D’argent נמצא בתוך שמורת טבע והכניסה אליו היא בתשלום (כ-30 ₪). מה שיפה פה הוא לא רק החוף עצמו אלא השביל המקביל לחוף. אני ממליצה ללכת עד סוף השביל, כדי למצוא אזור כמה שיותר שקט. לאורך החוף ישנן פינות מוצלות מתחת לעצים ופינות מוסתרות בין הסלעים מה שמאוד תורם לייחודיות של המקום.

Anse Grand – בצד השני של לה דיג נמצא החוף המעלף הזה. כשמגיעים אליו כל החוף פרוש לנגד העיניים, כשבכל צד יש סלעי ענק ועצי קוקוס. החיסרון היחיד של החוף הזה הוא שאין בו בכלל צל. יש בחור מקומי חביב שהקים כמה סככות מאולתרות וגובה עבורן תשלום סימלי, ובתמורה גם יפתח לכם קוקוס.

חופשה בסיישלאיי סיישל

ליד גרנד אנס יש שני חופים מומלצים נוספים, שלא הספקנו להגיע אליהם – Petite Anse ו-Anse Cocos. יש מסלול הליכה בין שלושת החופים (אין מעבר לאופניים).

מעבר לזה ההמלצה שלי לגבי לה דיג היא פשוט לחקור את האי עם האופניים. זה ללא ספק מה שאני מתכננת לעשות כשאחזור לשם.

בתור חובבת חופים מושבעת, סיישל היתה ללא ספק יעד מושלם. אני בדרך כלל אוהבת לדרג את החופים השונים שאני מבקרת בהם ולתת להם ציונים (כמו שעשיתי בכתבות על החופים הכי יפים בארץ ועל החופים הכי יפים בפיליון), אבל בסיישל רוב החופים המומלצים דומים אחד לשני וקשה לתעדף אחד על פני האחר. מה שאני מנסה להגיד הוא שאל תהיו במרדף אחרי לראות כמה שיותר חופים, כי לא משנה לאן תגיעו, תקבלו את הסט הכי פוטוגני בעולם.

למידע נוסף על לוגיסטיקה ובירוקרטיה בתקופת הקורנה ובכלל (כולל הסברים מפורטים על דרכי התניידות בין האיים ובתוכם) כנסו לכתבה הזו.

דבְּרִי במִספָּרִים, גברת:

טיסות

טיסה ישירה עם Air Seychelles עלתה 580$ לאדם כולל כבודה.

טיסת פנים בין מאהה לפרלין – 150$ לאדם הלוך ושוב.

לינה

מאהה – Caranabeach Hotel – מלון שממוקם על חוף מהמם עם מסעדה מעולה ובריכת אינסוף. 470 יורו ללילה לזוג, חצי פנסיון, 640 יורו ללילה לזוג, חצי פנסיון לחדר עם בריכה פרטית.

פרלין – Les Lauriers Eco Hotel – מלון בוטיק קטן ומהמם עם מסעדה מעולה ובריכה. במרחק דקת הליכה מהחוף. 240 יורו ללילה לזוג, כולל א. בוקר.

רכב

בשני האיים השכרנו דרך חברת Kreol Services בעלות של 80 יורו ליום כולל ביטוח ביטול השתתפות עצמי מלא.

עלויות הדלק שוליות – הדלק זול מאוד ומרחקי הנסיעה קצרים.

בירוקרטיות

אישור כניסה לסיישל – 45 יורו לאדם.

בדיקת קורונה בבי"ח – 300 ש" לאדם.

אהבתם את הפוסט? שמרו אותו בפינטרסט

רוצים לקבל עדכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת? השאירו כתובת אימייל והרשמו לניוזלטר

אולי יעניין אותך גם:

חופשה בגליל המערבי

חופשה רומנטית בגליל המערבי

אם אתם מחפשים חופשה רומנטית שכוללת צימר מפנק, קולינריה משובחת (והרבה ממנה) וקצת טבע – הגליל המערבי הוא ללא ספק המקום בשבילכם. לעוד חוויות מהחופשה

קרא עוד »

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

רוצה לקבל עידכונים, טיפים ודילים שווים שאני מוצאת?

לעולם לא אשלח לך ספאם או אעביר את הפרטים שלך לאדם אחר

דילוג לתוכן